Samsung Electronics открадна от Motorola лидерското място на пазара на мобилни телефони в САЩ за третото тримесечие, показаха данни на компанията Strategy Analytics, цитирани от Ройтерс.
Според изследванията на фирмата продажбите на мобилни телефони в страната, която е най-големият световен пазар за сектора, са се повишили с 6,2% в сравнение с третото тримесечие на 2007 г. и са достигнали 47,4 млн. броя. Тоест тенденция, която противоречи на очаквания спад в потреблението заради икономическото забавяне и върлуващата криза.
Южнокорейските компании Samsung и LG Electronics са увеличили пазарните си дялове до съответно 22,4% и 20,5% към края на септември.
Motorola пък е намалила дела си до 21,1 на сто. Производителят предупреди миналата седмица, че резултатите му за четвъртото тримесечие няма да успеят да покрият предварително заложените цели, както и че продажбите му на телефони ще се забавят и през първата половина на 2009 г.
Тримата най-големи в САЩ са продали по-малко телефони в световен мащаб от световния лидер Nokia, която държи 38% от пазара. Финландската фирма намалява дела си в Щатите за третото тримесечие спрямо същото на миналата година (до 8,4%), но бележи ръст спрямо първото и второто тримесечие на 2008 г.