fallback

Домейните като алтернатива на имотите все по-популярни сред инвеститорите

Според специалисти домейните като инвестиция ще продължават да бележат ръст, докато традиционни инвестиционни пазари се свиват

14:01 | 31.10.08 г.
Автор - снимка
Създател

В условията на крах на много от глобалните пазари на имоти в резултат на кредитната криза и сътресенията на повечето други традиционни инвестиционни пазари покупката на „виртуално недвижимо имущество“ ще се радва на все повече популярност, смятат от компанията, която търгува с интернет домейни Namecake.

„Все повече индивидуални и корпоративни инвеститори насочват вниманието си към интернет домейните като алтернативна стока, а при един установен пазари и очаквана дългосрочна възвръщаемост този тип активи се очаква да отбележи значителен ръст, докато повечето от останалите претърпяват болезнено свиване“, коментира Джеймс Стафорд от Namecake.

Специализираното издание DNJournal публикува някои от най-значителните сделки с интернет домейни, направени през 2008 г. Сред тях са продажбата на домейна Fund.com за близо 10 млн. долара, dataRecovery.com – за 1,7 млн. долара, Cruises.co.uk за над 1 млн. долара и др.

„dot com кризата от 2000 г. е все още пресен спомен в съзнанието на много инвеститори и повечето си спомнят как цените на повечето онлайн бизнеси се сриха заради целия шум и свръхочакванията за печалби“, коментира Стафорд. „Уеб пазарът през 2008 г. обаче е съвсем различен. Сега милиарди хора имат достъп до интернет и всеки ден стотици, ако не и хиляди, нови бизнеси установяват онлайн присъствие, за да увеличат броя на потенциалните си клиенти и да се конкурират на глобалния пазар.“

Бизнесите обаче изпитват все по-вече затруднения при избора на най-подходящото име за своя сайт, което отразява тяхната марка и същевременно се запомня лесно – качество, което може да има директно отражение върху продажбите на компанията. В резултат на това цените на добрите домейни ще се движат само в една посока, смята Стафорд.

Според него някои от предимствата на домейните като вид инвестиция са фактът, че те са виртуални и не е необходимо място за съхранение, а годишната такса за подновяване е ниска и стартира от 7 долара. Домейнът може да се купи и да се даде „на съхранение“ на компания, която специализира в „монетизирането“ на домейни (превръщането им в печелвш актив), с която да се поделят рекламните приходи. Също така собственикът може да създаде прост сайт, на който да помести реклами и да печели всичките приходи сам, или пък да превърне домейна в истински успешен бизнес.

Освен това регионалните икономически колебания имат незначителен ефект върху бизнеса, тъй като един сайт е глобален актив, казва той.

„Един сайт работи по 24 часа на ден, не почива и не спи, не се разболява и не мрънка, че му плащате прекалено малко – той просто продължава да работи“, коментира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:57 | 05.09.22 г.
fallback