fallback

Пивоварите въвеждат повече самоконтрол при рекламите на бира от догодина

От 2009 г. в рекламите на бира няма да участват лица на видима възраст под 21 години

15:11 | 24.10.08 г.

Съюзът на пивоварите въвежда по-строг самоконтрол на рекламите на бира в България от следващата година, съобщиха от организацията.

От 2009 г. в рекламите на бира няма да участват лица на видима възраст под 21 години, както и ще се въведе единен стандарт за големината на вече познатите надписи за умерена консумация и продължителността на излъчването им във видеоклиповете на рекламодателите.

В сега обсъждания проект на националната програма за предотвратяване на злоупотребите с алкохол пивоварите настояват да се въведат стандартите за добра практика в рекламите на алкохолни напитки, за да не се допускат повече дискриминационни, сексистки, уронващи добрите нрави образи и послания, които са в ущърб на обществения интерес.

Пивоварите предлагат в Закона за защита на потребителите или в Закона за радио и телевизия да се включат текстове за насърчаване на саморегулацията на рекламните и маркетинговите комуникации.

Съюзът създаде преди повече от 3 години система за саморегулация на търговските комуникации на производителите на бира. От началото на тази година тя е допълнена с доброволно приетото ограничение в сайтовете на компаниите да не се допуска влизане на деца и младежи под 18 години, както и да се извършва предварителен преглед на рекламните проекти и задължителен постмониторинг на рекламите за съответствие с изискванията на Кодекса за отговорни търговски комуникации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:04 | 24.10.08 г.
fallback