fallback

Google с по-високи печалби от очакванията въпреки кризата

Според експерти дeлът на интернет рекламата ще продължи да се увеличава за сметка на този на теливизионните и печатните медии

09:41 | 17.10.08 г.

Google Inc., компанията собственик на най-популярната интернет търсачка в света, обяви, че печалбите й за третото тримесечие са нараснали повече от очакванията на анализаторите. Данните показват, че въпреки международната финансова криза, клиентите на Google продължават да плащат за реклама.

След позитивните новини акциите на компанията се повишиха с 13 на сто (44,97 долара) до 397,99 долара за ценна книга. От началото на годината пазарната капитализация на компанията е намаляла с 49 на сто в резултат на финансовата криза. Вчера силен ръст отбелязаха и акциите на Yahoo след коментари от страна на Microsoft за перспективите пред компанията и все още стоящите на дневен ред възможности за сътрудничество.

Компанията обяви вчера, че нетната и печалба за третото тримесечие на тази година е нараснала с 26 на сто до 1,35 млрд. долара. За същия период период миналата година печалбата на Google беше 1,07 млрд. долара.

Финансовият директор на Google Патрик Пишет коментира пред Bloomberg, че броят на кликовете върху рекламите, появяващи се при търсене в интернет (което е индикатор за ефективността на рекламите), е нараснал с 18 на сто.

Въпреки ръста обаче кризата оставя своя отпечатък върху компанията. Рекламите за ипотечни и автомобилни заеми са намалели значително. За сметка на това обаче производителите на дрехи и домакински уреди са започнали да рекламират по-активно.

Международната криза и страховете от рецесия може да имат дори и позитивен ефект върху интернет рекламата. Според експерти от Barclays Capital, цитирани от Bloomberg, рекламодателите намаляват рекламите в телевизионните и печатните медии и увеличават тези в търсачки като Google. Рекламите в интернет ще бъдат 8,7 на сто от общия рекламен пазар в САЩ тази година който ще бъде около 284 млрд. долара, смятат анализаторите. През миналата година делът на интернет рекламата бе 7,2 на сто.

Дялът на онлайн рекламата в България от общата възлиза на около 3 на сто през 2007 година.

Около 63 на сто от всички търсения в интернет през месец август са били през търсачката на Google. Това представлява два пъти по-голям пазарен дял от този на Yahoo и Microsoft взети заедно.

Продажбите на компанията през третото тримесечие на 2008 са нараснали до 4,04 млрд. долара, или ръст от около 30% на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:54 | 29.08.22 г.
fallback