„Зелените“ технологии имат все по-голямо присъствие в света на бизнеса. Според проучване на изследователската компания IDC 46% от фирмите във Франция са изработили някакъв вид стратегия за започване на екологични инициативи. „Вече не е въпрос само на маркетинг“, казва Карим Балул от IDC, цитирана от Silicon.fr.
За сравнение през април 2008 г. анализ на Forrester показа, че 41% от представители на бизнеса смятат за важно да мислят за околната среда при взимането на решения. Година по-рано делът им е бил 37 на сто.
Според IDC причините за ръста са няколко, като сред тях са и изискванията на Европейската комисия в тази насока. Друг мотив за екоинициативи е и фактът, че те спестяват разходи, особено при използването на „зелени“ технологии. Всъщност това е водещият фактор при взимането на такова решение – поне според 40% от запитаните.
Известна част от мениджърите обаче казват, че виждат и рискове при използването на „зелени“ технологии, свързани със забавяне на тяхната дейност.
У нас „зелените“ технологии също постепенно си проправят път, като по мнението на Анелия Чакърова, управител на D-Link България, терминът е все по-разпознаваем и делът на този тип продукти и решения ще става все по-голям. В интервю за Investor.bg тя казва, че в същото време обаче в България изборът на потребителя не се влияе особено от използването на подобни стратегии от бизнеса.