Ръстът на икономиката и на рекламните разходи като цяло може да са забавени, но политическите реклами тази година се очаква да достигнат нов рекорд, дори и той да е под първоначалните прогнози, пише Adweek.
След предишния рекорд от 1,7 млрд. долара годишни разходи за политическа реклама в страната около изборите през 2004 г., за 2008 очакванията на TNS Media бяха за нов връх при 3 млрд. долара.
Според Ивън Трейси, оглавяващ подразделението на фирмата за политическа реклама, все още е твърде рано да се променят първоначалните оценки. Все пак той смята, че най-вероятно сумата ще достигне 2,5 млрд. долара. „Някои неща се случиха по по-различен начин от очакваното“, коментира той.
Така например много от най-важните местни и регионални политически надпревари се провеждат на по-малки пазари, а не както е било смятано, че ще стане, на по-големи такива като Ню Йорк, Флорида или Калифорния. Освен това част от очакваните за тази година разходи са били направени по-рано – още през 2007 г.
За допълнителен фактор за понижението на общия рекламен бюджет в политиката в страната за тази година се смята фактът, че много републиканци са събрали по-малко пари от очакваното, докато демократите са превишили прогнозните си приходи.
Сред категориите медии, които са привлекли най-голяма част от разходите за политическа реклама, на лидерски позиции са телевизията, местните кабелни телевизионни и радиопрограми, но приходите на местните телевизии са по-малки от очакванията на TNS.