fallback

Първи стъпки на YouTube в електронната търговия

Сайтът обяви партньорство с Amazon и iTunes за продажбата на музиката, предвижда още да продава филми, видеоигри, книги, концертни билети и други

09:57 | 08.10.08 г.

Популярният сайт за споделяне на видеосъдържание YouTube ще започне да продава музика и видеоигри и да експериментира с нови рекламни формати, за да увеличи приходите си, са съобщили мениджъри на компанията, цитирани от Ройтерс.

Това са първите стъпки на сайта, който е собственост на Google, към изграждането на система за електронна търговия, чрез която ще продава музика, филми, телевизионни програми, видео игри, книги, концертни билети и други продукти, които се показват в милионите клипове на сайта.

Посетителите на YouTube.com ще могат да купят музиката от видео клипове, които гледат на сайта, като кликнат върху бутони, които ще ги прехвърлят на онлайн магазина за музика на Amazon.com или в iTunes на Apple. Потребителите ще могат също да купят видеоиграта Spore от Amazon. Amazon и iTunes ще си делят приходите с YouTube, когато някой купи съдържание благодарение на партньорството им.

От известно време инвеститорите задават въпроса кога Google ще започне да генирира смислени приходи и печалба от YouTube, за който компанията плати 1,65 млрд. долара през 2006 г.

От интернет гиганта не са предоставили изчисления за финансовите показатели на YouTube, но според външни анализатори видеосайтът ще донесе приходи в размер на 200 млн. долара през 2009 г. спрямо около 27 млрд. долара за Google.

Досега YouTube основно е посочвал като основен източник на приходи продажбата на реклама. Сайтът продължава да експериментира с различни формати, за да успее да се възползва напълно от огромната си популярност. Всяка минута на него са качват близо 13 часа видеосъдържание. През август YouTube е имал 330 млн. потребители, по данни на comScore.

Сред форматите, с които YouTube експериментира, е реклама в самите клипове, при които в долната част на клиповете тече лента с рекламен текст. Сред другите формати влизат конкурси, спонсорирани от рекламодатели и видеореклами на начална страница.

Според мениджъри на YouTube пускането на рекламни клипове с продължителност от 10 до 20 секунди преди самото видео невинаги е най-подходящият формат за някои от по-кратките клипчета наYouTube. Тази рекламна възможност обаче не се изключва напълно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:34 | 19.08.22 г.
fallback