fallback

В условията на криза банките се рекламират като все по-надеждни

Основните послания, търсени от маркетолозите във финансовия свят, са стабилност, доверие и независимост

14:40 | 30.09.08 г.

С краха на емблематични банкови институции рекламите на финансови услуги в САЩ, чиято цел е да успокоят потребителите, започват да изобилстват, пише Advertising Age.

Маркетолозите от банковата, инвестиционната и застрахователната индустрия миналата седмица публикуваха реклами на цели страници в реномирани всекидневници, обновиха интернет страници и разпратиха обнадеждаващи писма до клиентите си в опит да разграничат своите компании от конкурентните, изпаднали в затруднения. Някои от компаниите, които са прибегнали до такава реклама, са Charles Schwab, Fidelity Investments, CME Group, Prudential, T. Rowe Price и TIAA-Cref.

Въпреки че основното послание при всички е било надеждност и сигурност, всяка компания е възприела свой индивидуален подход. От Charles Schwab например са изготвили цяла страница под формата на отворено писмо, адресирано към американските инвеститори, написано лично от основателя на компанията Чарлз Шваб. Писмото не само уверява клиентите за стабилността на компанията, но в същото време ги убеждава, че те не трябва да се отказват от инвестиране, а по-скоро да оценят наново активите в своето портфолио.

Пенсионният фонд TIAA-Cref, от своя страна, е разпространил серия от печатни реклами, подчертаващи добрата позиция на компанията според рейтингови агенции като Standard & Poor's и Moody's.

Застрахователната компания ACE Ltd. също е преработила своето послание, разпространявайки реклами във водещи вестници и бизнес публикации, които подчертават значението на финансовата стабилност на една компания. От компанията отбелязват, че „във все по-рискования свят изборът на правилната застрахователна компания е по-важен от всякога.“

Някои от компаниите прибягват до по-агресивна стратегия. Инвестиционната компания C.V. Starr & Co например прокламира своя независим статус: „В днешната финансова среда е по-важно от всякога да избереш независимостта и финансовата стабилност“, гласи една от рекламите им.

Някои бедстващи компании дори се опитват да установят връзка с клиентите си чрез послания, представящи различна идентичност на марката от тази, с която доскоро е била асоциирана. Веднага след като е предложила помощ на Lehman Bros, британската банка Barclays е поставила билбордове пред централата на фалиралата щатска банка, за да афишира новия собственик.

Точно преди колапса си застрахователната компания AIG също публикува „Благодаря ви“, оглавяващо цяла страница в списанието Business Insurance. „Подкрепата, която нашите клиенти и брокери ни даваха през изминалата седмица, беше трогателна“, гласи рекламата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:01 | 29.08.22 г.
fallback