Интернет потребителите имат все по-големи изисквания към онлайн магазините, показва доклад на eMarketer.
Нагласата, че за да пазаруваш онлайн, ще трябва да търсиш и сравняваш самостоятелно цени например, вече е в миналото. Сега купувачите очакват (и изискват) да имат достъп до много по-голям обем информация от предоставяната им по-рано, и то – във всяка една категория продукти на даден онлайн магазин.
За да се справят с новите условия, собствениците на такива сайтове трябва да се погрижат да имат много добри търсачки, вадещи резултати по най-разнообразни критерии. Освен това са необходими лесна и удобна навигация, качествена информация за продуктите и улеснена процедура по заплащане.
Някои от по-иновативните онлайн търговци залагат и на нестандартни методи, за да увеличат клиентите си, като например видеопрезентации, сайтове, предлагащи 3D обиколки между щандове с онлайн стоки, интерактивни пробни...
На въпрос относно в каква посока ще бъдат ориентирани бъдещите подобрения в онлайн магазините, най-голяма част от запитаните представители на този бизнес отговарят „в подобрение на навигацията“ - 45,9%. Планират се още опции като „разговор на живо с продавач-консултант“, „възможност за персонализация на страницата“ и др.