Uber Technologies отчете тримесечни приходи, които надминаха очакванията на анализаторите благодарение на устойчивото търсене от страна на клиентите, които продължиха да наемат превози и да поръчват храна за вкъщи въпреки ускоряващата се инфлация. Центата на акциите на Uber се повиши с около 11% преди началото на борсовия ден, пише Bloomberg,
Приходите са се увеличили повече от два пъти до 8,1 млрд. долара през второто тримесечие на годишна база, обяви компанията. Това надмина средната прогноза на анализаторите за 7,4 млрд. долара по данни на Bloomberg.
„Последното тримесечие предизвиках екипа ни да изпълни нашите ангажименти за рентабилност дори по-бързо от планираното – и те ги изпълниха“, коментира главният изпълнителен директор Дара Косровшахи.
За трите месеца до 30 юни Uber отчете, че брутните резервации са скочили с 33% до историческия връх от 29,1 млрд. долара. Коригираната печалба преди данъци, лихви и амортизация е нараснала до 364 млн. долара, надхвърляйки значително очакванията.
Uber обяви, че 122 млн. души са използвали платформата ѝ месечно, което е над прогнозата на анализаторите за 120,5 млн. Косровшахи обяви, че броят на потребителите и предлагащите Uber услуги вече са рекордни.
Uber и други играчи като Lyft и DoorDash се сблъскват с най-високата инфлация от четири десетилетия и с икономически спад, който може да попари търсенето точно когато то започна да се възстановява след трудните месеци на пандемията. Същевременно агресивното покачване на лихвените проценти от страна на Федералния резерв направи непечелившите компании като тези много по-неблаприятни за инвеститорите.
Цената на акциите на Uber се е понижила с 43% от началото на годината до приключването на търговията в понеделник, докато Lyft загуби 67% от стойността си. Lyft ще отчете финансовите си резултати в четвъртък.
През май Косровшахи каза, че компанията е „устойчива на инфлацията“, но все пак ще предприеме стъпки за поддържане на разходите, като смята „наемането за привилегия“. Lyft също така каза, че планира значително да забави привличането на кадри и да свие разходите си.
Uber, която се бореше с постоянен недостиг на шофьори през последната година, постепенно намали допълнителните разходи за бонуси и стимули, които беше принудена да ползва, за да примами хората обратно. Вместо това компанията се е съсредоточила върху подобряването на своето приложение, като сега отключи възможността водачите да виждат тарифата и дестинацията на пътника. Дисбалансът между шофьори и пътници доведе до по-дълго време на чакане и по-високи цени за клиентите. Покачващите се цени на горивата карат шофьорите да намалят броя на часовете, които прекарват на път.
Ключово предимство на Uber пред конкурента ѝ Lyft е бизнесът с доставка на храни Uber Eats, който процъфтяваше по време на пандемията точно когато търсенето на превози спадна. Звеното на Uber за доставки е записало 7% ръст на резервациите спрямо година по-рано до 13,9 млрд. долара. Сумата се оказа под прогнозата на анализаторите за 14,4 млрд. долара.
Uber прогнозира брутни резервации от 29-30 млрд. долара за третото тримесечие и коригирана печалба от 440 до 470 млн. долара, също над очакванията за 391,6 млн. долара.
За второто тримесечие Uber отчете 2,6 млрд. долара нетна печалба или 1,33 долара на акция.