Google се впуска в ново начинание, наречено „Simplicity Print”, в опит да подобри ефективността и фокуса на служителите в несигурната икономическа среда в момента, пише CNBC.
Alphabet е провела редовното си общо събрание миналата сряда и тонът, с който е съобщила новините, е изразявал донякъде спешност, тъй като служители са притеснени относно съкращенията. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай пък е призовал служителите да допринасят повече, твърдят присъствали и разкриват вътрешни документи, разгледани от CNBC. Продуктивността на Google като компания не е на нивото, на което трябва да бъде, дори при сегашния брой на служителите, е казал Пичай пред колегите си на срещата.
„Исках да дам допълнителен контекст след нашите финансови резултати и да помоля за вашата помощ“, започва Пичай, визирайки отчета на технологичния гигант за второто тримесечие. „Ясно е, че сме изправени пред предизвикателна макросреда с още повече несигурност“.
Той допълва: „Има реални опасения, че нашата производителност като цяло не е там, където трябва да бъде предвид броя на хората, които имаме“. Пичай моли служителите да помогнат за „създаване на култура, която е по-фокусирана върху мисията, по-фокусирана върху нашите продукти, по-фокусирана върху клиентите. Трябва да помислим как можем да сведем до минимум разсейването и наистина да вдигнем летвата, както по отношение на продуктите, така и при производителността“.
Всичко това се случва, след като във вторник компанията отчете второ поредно тримесечие с по-слаби приходи и печалба от очакваното от анализаторите. Ръстът на приходите се е забавил до 13% през тримесечието спрямо 62% година по-рано, когато компанията спечели от отварянето на икономиката и по-големите потребителски разходи след блокадите заради пандемията.
Главният финансов директор Рут Порат заяви, че очаква някои от предизвикателствата да продължат в краткосрочен план. Интернет гигантът не даде официална прогноза.
Освен това наскоро Пичай обяви, че компанията ще забави темпа на наемане на хора и инвестициите до 2023 г.