fallback

Проектът за електромобили на Xiaomi се сблъсква с регулаторни пречки

Компанията продължава да чака лиценз за одобрение, докато все повече компании навлизат в конкурентния сектор

09:42 | 29.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската Xiaomi е изправена пред трудности при получаването на одобрение за проекта си за електромобили в Китай – неочаквано предизвикателство за начинанието на гиганта на пазара на смартфони в областта на автомобилното производство, пише Bloomberg.

От месеци базираната в Пекин компания води преговори с представители на Комисията за национално развитие и реформи относно лицензирането, но без успех, допълват източниците, запознати с въпроса.

Xiaomi е един от последните късно навлизащи играчи в китайския сектор за електромобили, който вече гъмжи от конкуренти, включително по-утвърдени имена като BYD и Nio. Но милиардерът и съосновател Лей Дзюн, който е казвал, че електромобилите ще бъдат последното му стартъп начинание, се надява, че експертизата на Xiaomi в свързаните технологии и изграждането на лоялни потребителски общности може да се пренесе на най-големия пазар за електрически превозни средства в света. Но колкото по-дълго е забавянето в осигуряването на лиценз, толкова по-голяма преднина ще имат конкурентите.

Производителят на смартфони и електроника се насочва към нови области на растеж, след като записа първия спад на приходите си от продажби в историята си през първото тримесечие. Въпреки че някои директори на Xiaomi се надяват, че властите евентуално ще дадат зелена светлина на новия проект, други са притеснени, че процесът ще забави плановете на компанията, допълва един от източниците, пожелал да остане анонимен.

Цената на акциите на Xiaomi спадна с 5,4% в петък в Хонконг. Представител на компанията е отказал да коментира въпроса. Комисията за национално развитие и реформи не е отговорила веднага на факс с искането за коментар.

Китай засилва контрола си върху сектора за електромобили, след като много компании навлязоха в индустрията и това доведе до вълна от фалити. От новите кандидати се иска да представят серия от документи, за да докажат своите финансови и технологични възможности, а процесът за преглед може да отнеме месеци. Правителството също така понякога отхвърля заявления, а компаниите се връщат на изходна позиция, когато става дума за регулаторния процес.

Липсата на лиценз за производство на автомобили засега има ограничено въздействие върху усилията на Xiaomi за разработката на електрически превозни средства, посочва един от източниците. Подразделението за електромобили вече има повече от 1000 служите, а Xiaomi каза, че планира масово производство през 2024 г. Тя придоби земя в югоизточните предградия на Пекин, която ще използва за завод за сглобяване на колите си. Освен това компанията купи стартъпи за електромобили, за да се сдобие с някои технологии.

В началото на 2021 г. Лей обеща да инвестира 10 млрд. долара за 10 години в производството на коли с марката Xiaomi. 52-годишният предприемач до голяма степен се оттегли от светлината на прожекторите, за да отдели време на проекта за електромобили.

Пазарът на електрически автомобили в Китай вече е препълнен, а Tesla, Nio и BYD са сред най-големите играчи на него. Все по-голям брой технологични компании – от Baidu до Huawei Technologies – разглеждат бизнес възможностите в областта на автономното шофиране, интелигентния кокпит и други технологии. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:37 | 14.09.22 г.
fallback