Европейският гигант в музикалния стрийминг Spotify придобива Heardle – игра за разпознаване на песни, която набра популярност през последната година. Сумата на сделката не е обявена, пише CNBC.
Споразумението ще помогне на Spotify в опитите ѝ да направи приложението си по-интерактивно, докато инвестира във видео, стрийминг на живо и подкасти в опит да диверсифицира източниците на приходи.
Heardle позволява на потребителите веднъж дневно да познават песен на база на първите звуци отнея. Играчите имат шест възможности да отгатнат коя е песента, а всеки опит дава допълнителни секунди, за да им помогне да познаят. Ако това ви звучи познато, то е защото играта до голяма степен е вдъхновена от Wordle – друга игра за познаване на дума, която пък беше придобита от The New York Times през януари.
Spotify твърди, че „милиони“ играчи ползват Heardle, но не разкрива повече подробности.
Начинът, по който изглежда играта, ще остане същият, което означава, че ще бъде самостоятелна игра в уебсайта си. Освен това ще продължи да бъде безплатна за играчите. Единствената промяна от вчера е, че играчите ще могат да чуят цялата песен в Spotify, след като приключат играта.
В момента играта е налична в САЩ, Великобритания, Ирландия, Канада, Австралия и Нова Зеландия. Spotify твърди, че планира да я предложи на повече пазари в бъдеще.
Сделката се случва един месец, след като главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек заяви в деня на инвеститорите на компанията, че тя залага на откриването на музика в приложението в опит да привлече повече потребители и да ги задържи в платформата.