Amazon увеличава усилията си да пробие на пазара на продажби през стрийминг на живо, докато се опитва да повтори успеха на конкурентни компании за социални мрежи, искайки да съживи забавящите се дигитални продажби, пише Financial Times.
Групата увеличава инвестициите си в Amazon Live – платформа, която пусна без много шум през 2019 г., но сега стои в центъра на борбата ѝ да грабне парче от този разрастващ се пазар, който е смятан за бъдещето на пазаруването от социалните мрежи.
Тази година компанията е домакин на най-малко четири събития, целящи да привлекат повече инфлуенсъри към платформата ѝ. На водещи имена тя е предложила щедри бонуси: хиляди долари в допълнителни стимули за стрийминг на живо в Amazon вместо другаде, твърдят големи агенции за инфлуенсъри.
Целта на Amazon е да се утвърди като основна дестинация за онлайн пазаруване на живо, на фона на конкурентните усилия от YouTube, Instagram и TikTok, но също така и множество по-малки стартъпи, подкрепени от популярни фирми за рисков капитал, като WhatNot, зад която стои Andreessen Horowitz.
Всяка от тези групи залага, че западните потребители ще се насочат към този тип търговия със същия ентусиазъм, с който това се случи в Китай, където продажбите, генерирани през стрийминг на живо, се очаква да преминат 400 млрд. долара тази година.
Това представлява около 15% от всички приходи от онлайн продажби в страната, спрямо 3,5% само преди три години, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Insider Intelligence. Моделът се оказа успешен за компанията майка на TikTok – ByteDance, и по-точно за продажбите в китайския вариант на TikTok, Douyin, които се увеличиха повече от три пъти на годишна база. Така компанията успя да продаде повече от 10 млрд. продукта.
Уейн Пурбу, директорът, отговарящ за Amazon Live, твърди, че вярва, че „пазаруването при стрийминг на живо е бъдещето на търговията на дребно“.
„Знаем, че видеото е водеща сила при покупките на клиентите. Знаем, че когато клиентите са в Amazon, те вече са в режим за пазаруване. Така че искаме да се опрем на това“, допълва той.
Тъй като е най-големият играч в онлайн търговията в света, Amazon може да действа по-смело, коментира Газ Алуши от агенцията за създатели на съдържание за социални мрежи Whalar и бивш служител на Snap и Facebook.
„Amazon промени из основи правилата на играта по отношение на безпроблемното и недосадно пазаруване“, посочва той. „Amazon Live е много умно продължение на това, което вече се случва в екосистемата“.
Алуши посочва тенденциите в TikTok, където видеоклиповете с хаштаг #amazonfinds - открития в Amazon – са гледани общо над 23 млрд. пъти. С Amazon Live Amazon се надява да използва това вирусно съдържание, насочвайки аудиторията към директни продажби в собствената ѝ платформа, повишавайки нивото на покупките.