fallback

Собственикът на TikTok възражда стара платформа за уроци в такава за търговия

Компанията прави все по-смели крачки в областта на онлайн продажбите, използвайки армия от учители по английски език

19:58 | 21.06.22 г.

Най-новият претендент на пазара на електронна търговия в Китай дава добър урок на останалите. Докато Alibaba, JD.com и Pinduoduo страдат от забавяне на растеж на продажбите, услугата Douyin на ByteDance (собственикът на TikTok) се възползва от факта, че потребителите харчат повече за развлечения и образование, пише Ройтерс.

Купувачите, възстановяващи се ефектите от продължилата с месеци блокада в Шанхай, като цяло не са ентусиазирани от отстъпките по време на „618“ – второто по големина събитие за онлайн пазаруване, което се провежда през първите 18 дни на юни. JD.com например записа едва 10% ръст на общите приходи от продажби през периода, което е значително по-малко спрямо 28-те процента, отчетени миналата година. Това е и най-слабото повишение в историята на компанията за този период.

Междуврменно Douyin, която навлезе в онлайн търговията чак през 2019 г., се превърна в център на вниманието благодарение на огромния растеж на „Oriental Selection” – студио за стрийминг на живо, което изгради върху виртуалните руини на New Oriental. New Oriental някога беше най-голямата и най-известната компания за уроци по английски език в Китай, но беше почти унищожена от миналогодишните репресии срещу частните уроци за деца в училищна възраст. Сега Oriental Selection продава предимно селскостопанска продукция, въпреки че се насочва и към търговията с книги. Главна роля в услугата имат някогашните учители, чиято задача е да опишат всичко, което се предлага – от пакетите говеждо месо до различни видове скариди, всичко това на английски език.

Услугата се превърна в сензация. По време на „618“ дневно активните ѝ потребители нараснаха от 430 хил. до 7 млн. по данни на Questmobile. Дневните продажби пък са достигнали средно 15 млн. юана (2 млн. долара). Цената на акциите на Koolearn, звеното за онлайн услуги на New Oriental, скочи почти седем пъти от началото на юни, въпреки че след това растежът спадна наполовина.

Този успех валидира напълно промяната на ByteDance през май, за пълно насочване към „електронна търговия, базирана на интереси“, като насърчава потребителите да пазаруват въз основа на интереси и оценка на знанията. Това е отклонения от популярния модел на изгодно предлагане или пасивно търсене. Въпреки че продадените обеми остават малки, 600-те млн. дневно активни потребители на Douyin са значителна сила. Ръстът на общите приходи от продажби е по-голям от този на Tmall на Alibaba за първото тримесечие според компанията за проучвания Third Bridge. Брандовете споделят, че са доволни от по-доброто разпределение на трафика.

Разбира се, отслабването на титулярите в бизнеса може да е предизвикано от блокадите. А мистериозното изчезване на най-голямата китайска звезда, занимаваща се със стрийминг на живо – Ли Дзяци, който е водещо лице в Taobao, може също да влияе.

Съживяването на неволно пенсионирани преподаватели по английски език обаче вероятно ще бъде само началото на насочването на ByteDance към извоюването на собствена територия на онлайн пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:10 | 13.09.22 г.
fallback