fallback

YouTube настига TikTok в битката с кратките видеа

Google разкри, че над 1,5 млрд. души гледат YouTube Shorts

15:26 | 16.06.22 г.

Повече от 1,5 млрд. души гледат YouTube Shorts всеки месец, обяви Google, подсказвайки, че услугата за кратки видеа е достигнала мащаб, сравним с този на конкурента TikTok, след като беше пусната преди по-малко от две години, пише Wall Street Journal.

Данните хвърлят светлина върху ожесточената битка за влияние върху формата за кратки видеа, който в момента  централен за начина, по който хората използват социалните мрежи.

YouTube е важен стълб в бизнеса на Google. Платформата генерира повече от 28 млрд. долара рекламни приходи миналата година, но в последните години се сблъсква със заплахата на TikTok и други услуги като Instagram Reels на Meta Platforms.

Тези конкурентни платформи се доказаха като популярни сред рекламодателите, които искат да достигнат до по-младата аудитория. Рекламните приходи на YouTube нараснаха с 14% през първото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година, което се оказа под очакванията на Wall Street и представлява спад в сравнение с четвъртото тримесечие на миналата година.

Google не обявяваше отделно приходите на YouTube до 2020 г., а инвеститорите редовно притискаха компанията да дава повече информация за представянето си.

YouTube Shorts беше пусната първо в Индия в края на 2020 г., а година по-късно стана налична и в САЩ. Представители на YouTube представиха продукта на създатели на съдържание, като част от мултиплатформения подход, който включва по-дълги видеа, както и по-нови предложения като стрийминг на живо. Shorts включва видеа с дължина до 60 секунди.

Въпреки че няма директно сравними данни, които да са публично оповестени, новата информация за гледанията на YouTube означава, че тя има сходна аудитория с тази на TikTok и китайската ѝ версия Douyin, сочат най-скорошните разчети.

През септември TikTok каза, че приложението ѝ привлича над 1 млрд. месечно активни потребители. Оценките на трети страни говорят за близо 1,6 млрд. души към края на март. През 2020 г. ByteDance пък каза, че Douyin е достигнала над 600 млн. дневно активни потребители.

Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, не казва колко месечно активни потребители гледат Reels. Instagram премина границата от 2 млрд. месечно активни потребители миналата година, писа CNBC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:23 | 14.09.22 г.
fallback