Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете спад на тримесечните си приходи, след като ограничителните мерки заради Covid-19 засегнаха търсенето в Китай, докато по-големите икономически предизвикателства, включително руската инвазия в Украйна доведоха до скок на разходите, предава Ройтерс.
Приходите за тримесечието, завършило на 31 март, са се свили до 73,35 млрд. юана (10,85 млрд. долара) от 76,88 млрд. юана година по-рано. Те се оказаха под очакванията на анализаторите за 74,3 млрд. юана, сочат данни на Refinitiv.
„През първото тримесечие цялата индустрия беше изправена пред предизвикателства – първо с недостига на компоненти, след това със завръщането на Covid-19, както и влиянието на макроикономическата среда“, обяви президентът на компанията Уан Сян.
По думите му огнищата на Covid първо в Хонконг, а след това в Шанхай, са попречили на доставките, а продължилата месеци наред блокада в Шанхай и конфликтът в Украйна вероятно ще натежат на приходите през второто тримесечие.
Продажите на смартфони на компанията са спаднали с 22,1% до 38,5 млн. бройки през тримесечието, обяви Xiaomi.
Загубата за периода е 530,7 млн. юана, спрямо печалба от 7,79 млрд. юана година по-рано.
Xiaomi, която генерира по-голямата част от приходите си от продажбата на смартфони, твърди, че приходите ѝ от този сегмент са спаднали до 45,8 млрд. юана през тримесечието.
Китайската компания и конкурентните Vivo и Oppo казаха на доставчиците си да намалят поръчките за следващите няколко тримесечия с повече от 20% заради блокадите и прекъсванията във веригите на доставки, писа Nikkei в сряда.
Xiaomi е обект на разследване в Индия от февруари тази година във връзка с предполагаеми нелегални трансфери на средства в чужбина. Компанията отрича да е сторила нещо неправомерно.