Японският конгломерат Sony Group заяви, че е добре позициониран, за да играе водеща роля в метавселената – потапящи виртуални светове, които според анализатори значително ще разтърсят индустриите и ще оформят нови компании лидери, предава Ройтерс.
Метавселената е термин, отразяващ идеята, че потребителите ще прекарват повече време в онлайн симулирана среда. Въпреки че концепцията се развива, това стана една от най-повтаряните думи по време на брифинги напоследък и двигател на сделки в индустрията.
„Метавселената е едновременно социално пространство и живо място за контакти, където игри, музика, филми и аниме се пресичат“, коментира главният изпълнителен директор Кеничиро Йошида по време на брифинг за стратегията на компанията. Той посочи безплатната игра Fortnite на Epic Games като социално онлайн място.
Звената за игри, музика и филми на Sony са донесли две трети от оперативната печалба на компанията за годината, завършила през март, подчертавайки трансформацията на производителя на потребителска електроника в готов да предлага развлечения в метавселената гигант под ръководството на Йошида и предшественика му Казуо Хирай.
Sony има важна роля в индустрията със своята конзола PlayStation 5. Въпреки това анализатори посочват, че има риск, произтичащ от растежа на междуплатформените, базирани в облака заглавия и техния потенциал да намалят влиянието на собствените им платформи.
Sony адаптира подхода си, като позволи междуплатформено играене на Fortnite през 2018 г. Тази седмица Epic каза, че играта ѝ V-Bucks, която сега е купена от PlayStation, ще може да се ползва и на други платформи.
„PlayStation играе огромна роля революцията на социалния гейминг, която се грижи за растежа на метавселената като нова среда за развлечение“, написа в Twitter главният изпълнителен директор на Epic Тим Суини.
Освен това Sony е предприела стъпки за експанзия отвъд игрите за един човек като „Spider-Man: Miles Morales”, със сделка за Bungie, която обяви през януари. Bungie е разработчик на онлайн мултиплейър играта Destiny.
Sony вече лицензира съдържанието си за други платформи, печелейки от стойността на стриймърите на съдържание като популярния американски ситком Seinfeld. Въпреки че компанията притежава стрийминг услугата за аниме Crunchyroll, тя не се насочи агресивно към управлението на свои собствени видео платформи като конкурента Disney с неговата Disney+.
Отвъд метавселената Йошида насочва Sony и към мобилността – конгломератът разработва електрическо превозно средство с Honda Motor.