Шведският стрийминг гигант Spotify Technology отчете тримесечни приходи, които надминаха прогнозите на анализаторите, благодарение на по-голямата печалба от реклама и на факта, че повече хора се абонираха за неговата премиум услуга. Това изпрати цената на акциите на Spotify с 5% нагоре преди началото на борсовия ден, предава Ройтерс.
Компанията направи голям залог в подкастите, като инвестира над 1 млрд. долара в придобиването на предавания като „The Joe Rogan Experience”, в опит да привлече потребители към нарастващия немузикален аудио сегмент.
Общият брой на месечно активните потребители е нараснал с 19 на сто до 422 млн. души през първото тримесечие.
Шведската компания отчете 24% ръст на приходите до 2,66 млрд. евро за тримесечието. Средната прогноза на анализаторите беше за 2,62 млрд. евро по данни на Refinitiv.
Spotify заяви че делът на подкастите в потреблението на съдържание в нейната платформа е нараснало с двуцифрен процент и е достигнало исторически връх през отчетния период.
Сега компанията очаква месечно активните ѝ потребители да достигнат 428 млн. през второто тримесечие, след спирането на операциите в Русия и справянето със загубата на потребители след проблемите на услугата през март.
Spotify прогнозира приходите ѝ за второто тримесечие да са 2,8 млрд. евро, спрямо прогноза за 2,81 млрд. евро, дадена от анализаторите.
Премиум абонатите, които носят по-голямата част от приходите на гиганта, са се увеличили от 158 млн. до 182 млн., докато приходите от реклама са скочили с 31% до 282 млн. евро.