Американският технологичен гигант Apple е похарчил рекордните 2,5 млн. долара за лобиране през първите три месеца на 2022 г. на фона на по-големия натиск от Конгреса на САЩ върху технологичните компании заради антимнополни въпроси, пише Bloomberg.
Разходите за лобиране на Apple са се увеличили с повече от 34% от сумата от 1,86 млн. долара, които компанията похарчи през четвъртото тримесечие на 2021 г., сочат документи, публикувани в сряда. Предишният пик беше 2,2 млн. долара, похарчени през второто тримесечие на 2017 г.
Apple разкри, че е лобирала по редица проблеми и мерки, включително антимонополни законопроекти, предназначени да ограничат властта на големите технологични компании.
Законът за отворените пазари е една от антимонополните мерки с подкрепа от двете партии, която Конгресът обмисля. Законопроектът ще попречи на операторите на пазара на приложения, включително Apple и Google, да имат преференциално отношение към собствените си продукти.
Законът ще забрани на гигантите да изискват от разработчиците да използват системи за плащане в приложенията, които са собственост на конкретната платформа. Освен това ще забрани на собствениците да изискват по-благоприятни цени или условия в сравнение с други магазини за приложения или да наказват разработчиците за предлагането на различни ценови условия на други места.
Google на Alphabet е похарчила 2,96 млн. долара през първите три месеца на 2022 г. за лобизъм. Това е с 34% повече спрямо предходното тримесечие, но сумата е същата като тази за първото тримесечие на 2021 г.
Microsoft е дала 2,5 млн. долара за лобиране през първото тримесечие. Това е увеличение с 2,8% спрямо преходнотно тримесечие, но е с 1,9% по-малко спрямо година по-рано. Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!