Европейската музикална стрийминг услуга Spotify ребрандира услугата си за стрийминг на аудио на живо на Spotify Live и обяви списък с ново съдържание от известни изпълнители. Компанията залага на този формат в момент, в който виртуалните събития продължават да привличат публиката, предава Ройтерс.
Пусната през юни 2021 г. като Spotify Greenroom, услугата ще бъде достъпна като отделно приложение и като функция за стрийминг на живо в основното приложение Spotify.
Слушателите могат да гледат програми на живо и да участват в чатове с музиканти на страниците им в услугата, обяви компанията в публикация в блога си.
В списъка с ново съдържание попада DJ сет на Swedish House Mafia на 15 април, а комедиантът Хасан Минхай ще пусне подкаст, стриймван на живо, за плейофите в NBA, който ще започне през май.
Предаванията ще са достъпни на определени пазари.
Междувременно архитектът на стратегията за подкасти на Spotify Technology, който стои и зад сделката със скандалния водещ Джо Роугън, напуска компанията след близо 5 години в нея, твърдят източници, запознати с въпроса.
Кортни Холт ще се оттегли от Spotify в следващите седмици и ще заеме ролята на съветник за година, твърдят източници на Bloomberg, пожелали да останат анонимни. Джули Макнамара, ръководител на американското студио и видео начинанията на Spotify, и Мак Кътлър, лидер нови инициативи, свързани със съдържанието, ще си поделят отговорностите на Holt.
Под ръководството на Холт Spotify навлезе агресивно в подкастите, с придобивания като подкаст мрежите Gimlet, Parcast и The Ringer. Освен това помогна за сключването на важни сделки с Барак и Мишел Обама, както и с Джо Роугън.
Но бизнесът изпитва и болки на растежа. Archewell Audio на принц Хари и Меган Маркъл все още не е пуснал първия си подкаст – повече от година след сключването на сделката със Spotify, докато Higher Ground на семейство Обама се насочва към нова сделка, твърдят източници. Миналата седмица Лидия Полгрийн, управляващ директор на Gimlet Media, заяви, че напуска поста си, за да отиде в New York Times.
Освен това компанията се сблъска с трудности, когато някои музикални изпълнители започнаха да изтеглят творбите си от услугата в знак на протест срещу расистки коментари и дезинформация за Covid-19, идващи от подкаста на Роугън. През септември Даун Остроф, който е ръководител съдържание и рекламен бизнес в компанията, привлече Макнамара, ветеран от телевизионната индустрия, за да ръководи американското студио.