Цената на акциите на Adobe спадна с 10% в сряда, след като софтуерната компания понижи прогнозата си за фискалната година, вземайки предвид ефекта от спирането на продажбите в Русия, пише CNBC.
На 4 март, първия ден от фискалното тримесечие на Adobe, компанията заяви, че спира новите продажби в Русия и Беларус след руската инвазия в Украйна. В отчета за първото си тримесечие, обявен след приключването на търговията във вторник, Adobe каза, че свива прогнозата си за годишните приходи до 75 млн. долара за фискалната 2022 г. заради оттеглянето си от региона.
Въпреки че Adobe ще продължи да продава продукти в Украйна, тя намали очакванията си за приходите от дигитални медии за годината с още 12 млн. долара, което доведе до общо съкращаване с 87 млн. долара. Компанията прогнозира приходи от 4,34 млрд. долара за фискалната година.
Анализатори от различни компании, включително Deutsche Bank и Piper Sandler, понижиха ценовата цел за акциите в отговор на променената прогноза на Adobe.
Това е вторият път за последните три месеца, в който Adobe записва двуцифрен спад. През декември стойността на книжата ѝ се понижи, след като компанията даде прогноза за първото тримесечие, която се оказа под прогнозите. Цената на акциите се сви с 39% от историческия си връх през ноември до 420,31 долара за брой към средата на деня в сряда.
Въпреки прогнозата си Adobe отчете по-високи от очакваното приходи за тримесечието.