Китайският технологичен гигант Alibaba Group Holding отчете най-слабия ръст на приходите си, откакто стана публична компания. Това подчертава как натискът на Китай върху местния технологичен сектор нанася финансов удар върху гиганта в електронната търговия, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са нараснали с 9,7% за трите месеца до декември, което е значително под над 40-процентния растеж, който беше нещо обичайно за компанията, преди правителството да започне да оказва натиск. Резултатът е постигнат и в момент, в който потребителските разходи се забавят, а конкуренцията се засилва. Нетната печалба е потънала със 74% до 20,4 млрд. юана (3,2 млрд. долара), след като компанията понесе голям удар от загубите на своето глобално инвестиционно портфолио.
Alibaba, която някога беше компанията с най-висока оценка в Китай, се бори с проблеми откакто Пекин започна действия срещу частния сектор в страната преди повече от година. Китайското правителство принуди дъщерната компания Ant Group на Alibaba да отмени първичното си публично предлагане през 2020 г., което се очакваше да бъде най-голямото в света. След това изиска серия от реформи, които засегнаха бизнес модела на Alibaba.
Цената на акциите на Alibaba се повиши с по-малко от 1% преди началото на борсовия ден. Годишните активни потребители са се увеличили с 43 млн. до 1,28 млрд. (повече от очакваното от анализаторите), докато приходите от облачни услуги са скочили с 20 на сто.
Някои анализатори прогнозираха, че китайският технологичен гигант отново ще намали прогнозата си за годишните приходи, предвид отслабващото потребление и несигурната регулаторна среда.
През ноември компанията предупреди, че растежът на приходите ѝ за фискалната 2022 г., ще бъде между 20 и 23%, в сравнение с 27%, очаквани от анализаторите. Оценката на компанията спадна от връх от близо 860 млрд. млрд. долара до 291 млрд. долара.