fallback

Spotify засилва позициите си в подкастите с две нови придобивания

Целта на гиганта е да дава по-подробни анализи на рекламодателите и издателите

15:34 | 17.02.22 г.

Spotify засили инвестициите си в подкасти с нови придобивания – на Podsights и Chartable – две услуги, които предлагат повече подробности на рекламодателите и издателите на подкасти, обяви шведската компания, цитирана от Ройтерс.

Podsights помага на рекламодателите да преценят ефективността на своите реклами – една област, която според Spotify е голямо предизвикателство. Chartable пък предоставя информация за аудиторията, която помага на издателите на подкасти да измерват ефективността на своите кампании за растеж.

Финансовите детайли около сделките не са обявени публично.

„Нашите придобивания на играчите в технологиите за подкасти Podsights и Chartable са полезни що се отнася до стремежа ни към надграждане на анализа и измерванията на дигиталното аудио съдържание“, коментира Курум Малик, ръководител на маркетинга на рекламния бизнес на Spotify.

Базираната в Стокхолм Spotify инвестира сериозно в подкасти за разлика от музикалния си бизнес, тъй като той е с нисък марж, защото плаща част от приходите си на правоносителите. Подкастите обаче ангажират слушателите в продължение на часове, създавайки ценен материал за реклами, което подкрепи оптимизма на Wall Street относно дългосрочното бъдеще на компанията.

Откакто обяви иницатиата „Audio-First” през 2019 г., подсказвайки за фокуса си върху подкастите, Spotify придоби подкаст мрежи като Gimlet Media и Anchor, договори ексклузивни сделки с популярни личности като Джо Роугън и Алекс Купър и инвестира в редица технологии.

Подкастът на Роугън се очерта като най-популярният в Spotify на 90 пазара, въпреки ченапоследък  водещият е остро критикуван за расистките си обиди и възгледите си относно Covid-19. Той се извини, а над 100 епизода от шоуто му бяха свалени от платформата.

Spotify работи по модернизирането на подкаст рекламата чрез функции като поставянето на реклами в реално време и придобивания като това на Megaphone, която помага на авторите на подкасти да печелят повече от съдържанието. Компанията се надява да улови част от двата милиарда долара, който според eMarketer ще се влеят в подкастите до 2023 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:41 | 13.09.22 г.
fallback