Американският технологичен гигант Microsoft обяви, че придобива гейминг компанията Activision Blizzard за 68,7 млрд. долара в рамките на сделка, обединяваща две от най-големите сили във видео игрите, пише Bloomberg.
Това е най-голямата покупка на Microsoft до този момент. За нея компанията ще плати по 95 долара на акция в брой на един от най-големите американски издатели на игри, известен със заглавия като Call of Duty и World of Warcraft.
Споразумението е сключено в момент, в който студиото се бори със сериозни проблеми, свързани с отношението към жените в компанията. Главният изпълнителен директор на Activision Боби Котик ще продължи да заема тази роля, заяви Microsoft. След като сделката бъде финализирана, Activision Blizzard ще се отчита пред Фил Спенсър, който ръководи звеното Microsoft Gaming.
Добавянето на Activision към популярните заглавия на Microsoft ще ѝ помогне да разшири предложенията си за конзолата Xbox и да се конкурира по-добре с PlayStation на Sony. Activision има дълга история с Xbox. Най-големият франчайз на студиото – Call of Duty, до голяма степен стана успешен благодарение на иновативната онлайн платформа на Microsoft Xbox Live, която позволява на играчите да се свързват и да играят заедно едни срещу други. Повечето игри на Activision са издавани за конзолите Xbox.
“Придобиването ще ускори растежа на гейминг бизнеса на Microsoft на мобилни устройства, персонални компютри, конзоли и облачни платформи и ще предостави инструменти за изграждане на метавселената“, посочва Microsoft в официалното си изявление по случай сделката.
От месеци Activision, която е един от най-легендарните издатели в индустрията, е затънала в проблеми, свързани с няколко съдебни дела по обвинения в полова дискриминация и тормоз. Котик, който ръководи компанията от три десетилетия, е под натиск от служителите да подаде оставка. Скандалът се отрази на студиото, което същевременно се бори да се адаптира към затихващия бум на пазара на игри, подхранван от пандемията.
През ноември Activision отложи две от очакваните си игри и даде прогноза за четвъртото тримесечие, която се оказа под очакванията на Wall Street, изпращайки цената на акциите надолу.