fallback

Франция глоби Google 150 млн. евро

Компанията не е предложила лесен начин за отказване на бисквитките в сайтовете

15:19 | 06.01.22 г.

Френският регулатор за защита на данните CNIL обяви, че е глобил Google с рекордните 150 млн. евро за това, че е затруднила интернет потребителите да откажат онлайн тракерите, известни като бисквитки, предава Ройтерс.

Facebook на Meta Platforms също беше глобена 60 млн. евро по същата причина, допълват от CNIL.

Предишното съгласие на интернет потребителите за използването на бисквитки – малки фрагменти от данни, помагащи за изграждането на кампании за таргетирана реклама – са основен стълб на регулацията на Европейския съюз за опазване на данните и главен приоритет за CNIL.

“Когато приемате бисквитките, това се случва само с един клик“, коментира Карин Кийфър, ръководител защита на данните и санкции в CNIL. „Отказът от бисквитки може да бъде толкова лесен, колкото и приемането им“.

В изявлението си регулаторът посочва, че е установил, че уебсайтовете facebook.com, google.fr и youtube.com не са позволили лесно отказване от бисквитките.

CNIL твърди, че двете компании са имали три месеца, за да се съобразят с нейните заповеди или да се изправят пред допълнително наказание от 100 хил. евро за всеки ден на забавяне.

Това включва задълежението Google и Facebook да предоставят на френските интернет потребители по-прост начин за отказване на бисквитки.

CNIL твърди, че макар Google и Facebook да са предоставили виртуален бутон, който да позволи незабавно приемане на бисквитки, не е имало еквивалент за лесния им отказ.

„Хората ни имат доверие, че ще уважим тяхната неприкосновеност и ще ги пазим. Ние разбираме отговорността си да защитаваме това доверие и сме ангажирани с бъдещи промени и активна работа със CNILс оглед на това решение“, коментира говорител на Google.

Facebook не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Предишната рекордна глоба, наложена от CNIL, е от 2020 г. и отново беше за Google – 100 млн. евро.

По това време регулаторът установи, че френските уебсайтове на Google не искат съгласието на посетителите им преди рекламните бисквитки да се запазват на компютрите им. Освен това не беше успяла да предостави ясна информация как възнамерява да ги използва.

Куйфър твърди, че след това проблемите са били решени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:59 | 13.09.22 г.
fallback