Германската група за доставка на храна Delivery Hero обяви в сряда, че ще намали дейността на Foodpanda в Германия и ще продаде японското подразделение на дъщерното си дружество заради повишената конкуренция и недостига на работна ръка, предава Ройтерс.
Foodpanda напуска Кьолн, Дюселдорф, Франкфурт, Хамбург, Мюнхен и Щутгарт, макар че представи бранда в Кьолн, Дюселдорф и Щутгарт само преди месец като част от по-мащабна програма за разширяване в Германия.
„Изправени сме пред много различна реалност сега, отколкото когато навлизахме на тези пазари. С натежало сърце трябва да преследваме други възможности за растеж с по-голям потенциал“, казва в изявление главният изпълнителен директор Никлас Остберг.
Очаква се консолидация на пазара за доставка на храна, тъй като бумът, свързан с пандемията, започва да отшумява и компаниите се стремят да коригират операциите си.
В същото време Европейската комисия (ЕК) обяви проект на правила в началото на декември, за да даде право на служителите на онлайн платформи, като Delivery Hero например, да получават различни обезщетения.
Delivery Hero развива дейност в 50 държави по света. През юни компанията започна да разпространява бранда си Foodpanda в Берлин, а след това – и в други градове.
Групата също така заяви в сряда, че ще напусне пазара в Япония, на който влезе през септември 2020 г., през първото тримесечие на 2022 г., за да се съсредоточи върху растежа на други пазари и ниши, особено в областта на бързата търговия.