Американските потребители похарчиха онлайн 10,7 млрд. долара в т. нар. "киберпонеделник" (маркетингов термин за електронната търговия в понеделника след Деня на благодарността в САЩ - бел. прев.) тази година, което бележи спад от 1,4% спрямо нивото отпреди година, сочат данни на Adobe Analytics, цитирани от CNBC.
Това е първият регистриран от Adobe спад на разходите в един от големите дни за пазаруване. Компанията започна да следи електронната търговия през 2012 г. и анализира повече от 1 трлн. посещения на уебсайтове на търговци на дребно. Въпреки забавянето Adobe очаква рекордна активност в интернет търговията за целия празничен сезон, тъй като купувачите са разпределили парите си за повече дни.
За периода от 1 ноември до киберпонеделника потребителите в Съединените щати са похарчили 109,8 милиарда долара онлайн, което е ръст с 11,9% на годишна база, отчитат от Adobe. В 22 от тези дни потребителите са закупили в интернет стоки на стойност над 3 млрд. долара, което също е рекорд. Adobe очаква дигиталните продажби от 1 ноември до 31 декември да достигнат 207 млрд. долара, което би представлявало рекорден ръст от 10%.
В киберпонеделника миналата година онлайн продажбите на дребно достигнаха 10,8 млрд. долара, тъй като повече хора останаха вкъщи и избягваха да пазаруват в магазините заради пандемията. Това е рекорден ден за интернет пазаруването в САЩ.
Лекото забавяне на онлайн разходите следва подобен модел, който се разигра на Деня на благодарността и на Черния петък тази година, тъй като купувачите изглежда са разпределили своите пари за повече дни, вместо да концентрират пазаруването си в седмицата около Деня на благодарността. Това поведение е отчасти насърчавано от търговците на дребно, включително от гиганта в електронна търговия Amazon, които рекламират изгодни сделки в стил Черен петък от октомври насам.
Търговците на дребно прибраха 8,9 млрд. долара от онлайн продажби в Черния петък, по-малко от рекордните около 9 млрд. долара, изразходвани в петъка след Деня на благодарността година по-рано. А на Деня на благодарността американците похарчиха 5,1 млрд. долара в интернет, което е равно на нивата отпреди година.