Компанията отчита ръст от 30% на месечна база и планира нов рунд на финансиране към края на 2022 г.
„Целият процес на привличане на капитал се движи от екипа на дружеството, водим преговорите с инвеститори, без да използваме банки или други посредници“, обясни той.
По думите му, когато имаш компания, която расте бързо и си в пазар, който е огромен, има много инвеститори, които са заинтересовани и искат да говорят с теб.
„Получихме доста запитвания, след като затворихме серия А рунд финансиране от 32 млн. лв. през април, но се опитахме да се фокусираме върху растежа и започнахме да водим разговори с тях през октомври“, поясни Христо Борисов.
Според него, новият рунд финансиране на Payhawk за 112 млн. долара е провокиран от желанието компанията да запази конкурентното си предимство. Дружеството възнамерява да разшири портфолиото си от кредитни карти за бизнеса и да пусне кредитни линии.
Идеята на Payhawk е била да привлече нов капитал през 2022 г., но заради силния инвеститорски интерес компанията е решила да направи това по-рано. Плановете включват агресивно навлизане на нови пазари с отваряне на офиси в Амстердам, Париж, Ню Йорк, Австралия и Сингапур, както и попълване на екипа в България с още 60 софтуерни инженери.
„Решихме да сме по-агресивни на пазара – вече имаме водещ продукт, доста по-напред сме от конкурентите, които също имат много капитал“, посочи Борисов.
Той разкри, че компанията е направила нов бизнес план и модел, за да прецени влиянието на новите капитали и ускоряването на бизнеса.
„В момента позволяваме на бизнесите да управляват техните плащания с дебитни карти, разплащателни сметки, извършване на преводи, разказа Борисов и съобщи, че се разработва кредитен продукт с банки-партньори. – Ще предложим на бизнес клиентите си възможност за кредитна линия (т.нар. charge card) до 200 хиляди - 300 хиляди евро на месец, които те ще трябва да върнат след месец, за да ползват услугата отново. Нещо като овърдрафт.“
Изпълнителният директор на Payhawk обясни, че финансирането по кредитната услуга ще идва директно от компанията, а банките ще са само посредници, каквито са изискванията на закона, а целият софтуерен продукт и комуникация с клиента ще минават само през Payhawk.
Борисов посочи, че кредитната услуга за оборотни кредити „не се предлага от конкуренцията за момента“, а първите таргет клиенти са компании с оборот над 50 млн. евро на година. „Един от първите клиенти на стартъпа, проявил интерес към новия кредитен продукт, е Luxembourg Airlines (Luxair)“, съобщи Борисов.
Как се гарантира отпускането на рисков капитал? Кои европейски компании имат интерес да ползват кредитните продукти на Payhawk?
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.