fallback

Все по-голямата конкуренция засяга резулатите на Xiaomi

Китайският гигант не успя да отговори на прогнозите на анализаторите за ръста на приходите си

18:34 | 23.11.21 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският технологичен гигант Xiaomi отчете 8,2% ръст на приходите си от продажби за третото тримесечие, което се оказа под прогнозите, докато ръстът на продажбите на смартфони се забавя предвид засилващата се конкуренция, предава Ройтерс.

Компанията, която генерира по-голямата част от приходите си от продажбата на смартфони, заяви, че приходите ѝ от тези устройства са се увеличили с 0,4% до 47,8 млрд. юана (7,49 млрд. долара) за трите месеца до 30 септември.

И въпреки това продадените бройки са спаднали с 5,8% на годишна база през тримесечието – от 46,6 млн. до 43,9 млн. Компанията посочи глобалния недостиг на чипове като причина за понижението.

Общите приходи от продажби са нараснали до 78,06 млрд. юана, оказвайки се под прогнозата на анализаторите за 79,20 млрд. юана, сочат данни на Refinitiv.

Xiaomi, която успя да увеличи пазарния си дял в Китай, след като Huawei Technologies пострада от наложените от САЩ санкции, наскоро загуби част от позициите си не само от топ играчите Oppo и Vivo, но и от отделената от Huawei марка Honor. Honor успя да изпревари Xiaomi и грабна третото място по дял на пазара на смартфони в Китай през тримесечието от юли до септември според Canalys.

Продажбите на Xiaomi в Китай са нараснали само с 4% на годишна база, допълва компанията. Общите продажби на телефони в страната пък са спаднали с 5 на сто.

Xiaomi отговори на конкуренцията с агресивно насочване към физическите магазини. През октомври гигантът отвори своя магазин номер 10 000 в Китай и обеща да утрои броя им през следващите две до три години.

Компанията, която през март заяви, че ще похарчи 10 млрд. долара, за да навлезе на пазара на електромобили, обяви, че очаква да започне масово производство на превозните си средства през първата половина на 2024 г.

Xiaomi печели още от продажбата на онлайн реклами и други видове потребителски хардуер. Растежът на звеното за интернет услуги е с 27% на годишна база.

Като се изключат еднократните елементи, Xiaomi е генерирала 5,18 млрд. юана печалба, което отговаря на очакванията на анализаторите за 5,09 млрд. юана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:43 | 13.09.22 г.
fallback