Нидерландската антимонополна служба е установила, че правилата на Apple, изискващи от софтуерните разработчици да използват нейната система за разплащания в приложенията, са антиконкурентни и е разпоредила да бъдат направени промени, твърдят четирима източници на Ройтерс, запознати с въпроса.
Това е поредният регулаторен проблем за производителя на iPhone.
Политиките за разплащания в магазина за приложения на Apple, по-специално изискването разработчиците да използват единствено нейната система за разплащания, в която комисионите варират между 15 и 30 процента, отдавна накараха редица разработчици да подадат жалби.
Нидерландското разследване дали практиките на Apple представляват злоупотреба с господстващо положение на пазара започна през 2019 г., но по-късно обхватът му беше намален и то се концентрира основно върху приложенията за запознанства.
Тук попада жалбата на Match Group, собственикът на Tinder, в която се посочва, че правилата на Apple пречат на компанията да извършва директна комуникация с клиентите си относно плащанията.
През септември Нидерландската служба за защита на потребителите и пазарите (ACM) е информирала американския технологичен гигант за своето решение. Това го прави първия антимонополен регулатор, който установява, че компанията е злоупотребила с пазарната си власт, що се отнася до магазина за приложения, въпреки че Apple вече е разследвана в редица държави.
AMC не е наложила глоба на Apple, но е поискала компанията да направи промени в системата за разплащания, допълват източниците.
Говорител на регулатора отказва да коментира въпроса. По-рано AMC заяви, че очаква решението ѝ да бъде публикувано тази година.
Apple не е отговорила веднага на запитването за коментар. Компанията твърди, че правилата, свързани с магазина ѝ за приложения, гарантират сигурността и неприкосновеността на потребителите.
Match е отказала да коментира. Адвокат, представляващ компанията по случая в Ниделрандия, твърди, че не може да коментира.