Българският стартъп Metrilo, който предлага платформа за анализ на маркетинга и продажбите на компании за онлайн търговия, е придобит от френската дигитална компания Sendinblue, гласи съобщение на уебсайта на последната.
Освен Metrilo, Sendinblue се сдобива и с още две компании – Chatra и PushOwl, чрез които иска да увеличи своите предложения в областта на електронната търговия.
Финансовите параметри на сделката за Metrilo не са разкрити, но Sendinblue посочва, че общата стойност на трите придобивания е 47 млн. долара. Трансакциите са осъществени 11 месеца, след като френската компания набра 160 млн. долара в рамките на последния си кръг на инвестиране, насочен към продуктовата експанзия и по-голямото разрастване на пазара в Северна Америка.
След трите придобивания Sendinblue има повече от 500 служители и два допълнителни офиса – в София и Бангалор, отвъд досегашните си в Сиатъл, Париж, Берлин, Нойда и Торонто. Френската фирма твърди, че се насочва към експоненциален растеж и има 80 нови отворени работни позиции в момента.
Metrilo е основана през 2014 г. от Мариан Иванов и Петър Илиев, а според сайта на компанията по това време служителите ѝ са били само четирима. Стартъпът предлага платформа за софтуер като услуга, която анализира данни, свързани с маркетинга и продажбите на онлайн търговците. Решението помага на брандовете да се разрастват онлайн, използвайки данните си, и се фокусира върху задържането на клиентите.
Основаната през 2012 г. от Арман Тибержe Sendinblue пък е дигитална маркетингова платформа, насочена към компании, работещи с корпорации и индивидуални клиенти, онлайн търговци и агенции, помагайки им да изграждат отношения със своите клиенти чрез дигитални маркетингови кампании от край до край и маркетинг автоматизация. Компанията има над 300 хил. активни потребители в 160 държави.
По думите на Стефен Шебеста, главен изпълнителен директор на Sendinblue за Северна Америка и вицепрезидент по корпоративното развитие, ограниченията, свързани с пандемията, са накарали много малки и средни компании да дигитализират маркетинг усилията си и да инвестират в стратегии, насочени към онлайн търговията.
„Глобалната криза доведе до промяна в потребителското доверие, що се отнася до покупките. Онлайн пазаруването се увеличи с повече от 46%, а с придобиването на Chatra, Metrilo и PushOwl ние отговаряме на нуждите на тези бизнеси“, допълва той.
Очаква се американските потребители да похарчат повече от 933 млн. долара за онлайн търговия през 2021 г., ето защо разширените предложения на Sendinblue ще послужат за ускоряване на продажбите, твърди компанията. По думите ѝ портфолиото ѝ от услуги ще е от полза за малкия и среден бизнес, така че той да се конкурира дигитално в по-голям мащаб.