fallback

Сатя Надела: Принудителното връщане в офисите сега е късогледство

Според лидера на Microsoft отварянето на офисите трябва да се реши на базата на данни

18:38 | 10.09.21 г. 2

Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че компаниите трябва да използват данни, за да определят кога и как служителите им да се върнат в офисите, като нарече фирмите, които твърдят, че са намерили отговора на този въпрос, „късогледи“.

По-рано днес Microsoft обяви, че отлага отварянето на офисите си за неопределено време заради опасенията относно делта варианта на Covid-19. През август компанията отложи плана си за връщане на служителите в офиса от 7 септември до 4 октомври.

„Очаквам с нетърпение целият свят да преодолее това предизвикателство, защото докато не го направим, всяка компания, регион, които си мислят, че са открили отговора, просто са късогледи“, коментира той в интервю за CNBC.

Microsoft се присъединява към няколко други технологични компании, включително Amazon, Facebook и Google, които отложиха повторното отваряне заради нарастващият брой на заразените.

Освен това Надела коментира скорошния Work Trend Index на компанията, който установи,че усещането за приобщаване и подкрепа от мениджмънта са високи сред служителите на компанията. Но въпреки че много служители искат гъвкавост или работа от дистанция, те копнеят и за комуникация на живо с колеги – феномен, който компанията нарича парадокс на хибридната работа.

„Понякога мислим за пандемията или влиянието ѝ върху отделен регион, но това е свързан свят“, коментира Надела. По думите му компанията е взела решение оттук нататък да използва данни за всеки конкретен район, когато става дума за подобни решения.

Освен това Microsoft обяви, че през 2022 г. ще пусне нови функции в Teams, които се надява, че могат да подобрят преживяването при срещи с колеги от дистанция. Функциите включват камера с изкуствен интелект, която може да засича кой говори, както и възможност за интегриране на фийда от камерата на Teams в PowerPoint.

Въпреки че софтуерът може да помогне на мениджърите да отговорят на предпочитанията на служителите, той си има ограничения, предупреди Надела.

Според него новият приоритет е „връзката между служителя и мисията на компанията, нейният лидер и екипа. По думите му именно в тази посока технологиите и данните могат да помогнат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:55 | 14.09.22 г.
fallback