PayPal Holdings обяви, че ще придобие японската компания Paidy за 300 млрд. йени (2,7 млрд. долара), в опит да засили присъствието си на пазара на проукти от типа „купи сега, плати по-късно“, пише Bloomberg.
Очаква се сделката да бъде приключена през четвъртото тримесечие, а плащането да е предимно в брой, посочва още PayPal.
Япония е третият по големина пазар за онлайн пазаруване в света, но също така е един от малкото развити пазари, където парите в брой все още са водещи. Близо три четвърти от всички покупки в страната все още се плащат в брой, посочва компанията.
Paidy е нещо необичайно сред доставчиците на „купи сега, плати по-късно“ услуги, защото позволява на японските потребители да купят продукти онлайн и да плащат за тях лично всеки месец в местни магазини. Основаната през 2010 г. компания има 4,3 млн. активни акаунта.
„Няма по-добро място, на което Paidy да продължи да расте и да създава иновации, от PayPal, която премахва проблемите от онлайн пазаруването от повече от 20 години“, коментира Ръсел Къмър, основател и изпълнителен директор на Paidy.
PayPal заяви, че Къмър и Рику Суги, президент и главен изпълнителен директор на Paidy, ще продължат да ръководят бизнеса. Освен това Paidy ще запази марката си и ще продължи да управлява бизнеса си.
„Купи сега, плати по-късно“ опциите позволяват на потребителите да разделят покупките си на по-малки плащания, без да имат лихва. Вместо това компаниите за подобни решения прибират малък дял от средствата от търговците всеки път, в който потребителят използва продукта. Ползването на подобни услуги по света нарасна на фона на породения от пандемията бум на онлайн търговията.
Сделката за Paidy беше сключена, след като през август Square на Джак Дорси обяви, че придобива австралийската фирма за подобни решения Afterpay за 29 млрд. долара.