Didi Global отложи плановете си за експанзия в Европа, отчасти заради притесненията как китайската компания за споделено пътуване ще съхранява и обработва потребителски данни, твърди източник на Bloomberg, запознат с въпроса.
Планът да се изправи срещу Uber Technologies в Европа, включително в няколко британски града, се обсъжда и някои работни места ще бъдат съкратени, допълва източникът, който е пожелал да остане анонимен. Европейската експанзия ще остане на пауза за поне година, пише Telegraph, който по-рано съобщи за плановете на компанията.
„Създадохме международен център за таланти във Великобритания, признавайки изключителното качество на хората на пазара“, коментира говорител на компанията в изявление. „Отвъд това всички кадрови въпроси остават строго поверителни“. Говорителят на Didi заяви, че компанията ще продължи да проучва допълнителни пазари, а отскоро предлага услугите си в Югоизточна Азия, Еквадор и Казахстан.
Китайският транспортен гигант първоначално обмисляше въвеждането на услугите си на европейските пазари, включително във Великобритания, Франция и Германия, още през първата половина на тази година, коментираха източници на Bloomberg News през февруари. По това време компанията наемаше хора на местно ниво и създаде екип, посветен на бизнеса в Европа, допълниха те.
Новината, че компанията, която е доминираща в Китай, може да прави експанзия понижи цената на акциите на конкуренти като Uber и базираната в Берлин Delivery Hero. Миналата година Didi започна да предлага услуги за споделено пътуване в Русия, което се оказа и първата ѝ стъпка в Европа. Фирмата все още е инвеститор в базираната в Естония Bolt Technology.
Но след това Китай започна да оказва регулаторен натиск върху услугите за споделено пътуване. Новите рестрикции могат да намалят наполовина маржа на Didi, сочат изчисления на анализатори от Bloomberg Intelligence. Новата регулация „може да ускори излизането от нерентабилни международни пазари, където тя среща неумолима конкуренция в споделеното пътуване“, допълват анализаторите.
„Позицията на Didi в международен план, на пазари като Австралия и Европа, е сравнително слаба, докато маркетинговите разходи за привличане на потребители от клиентите могат да донесат значителна загуба. С по-малка печалба у дома, която да компенсира международната загуба, Didi може да трябва да преосмисли международната си стратегия“, коментират анализаторите Матю Кантърман и Тифани Там от Bloomberg Intelligence.
През юли Didi заяви, че ще спре регистрациите на нови потребители, докато тече проверката на китайското правителство върху практиките за киберсигурност на компанията. Администрацията на киберпространството на Китай заяви, че ходът цели превенция на рисковете за сигурността на данните, опазване на националната сигурност и защита на публичния интерес.
В статия в Times по-рано този месец британските власти също заявиха, че пускането на услугите на Didi в страната ще бъде внимателно следено заради опасения, че данните на местните потребителите ще бъдат достъпни за Китай.