Японската компания Nintendo обяви, че продажбите на нейната конзола Switch са спаднали с 22% през първото тримесечие, след като търсенето на хитовото устройство отслабва в рамките на петата му година на пазара, предава Ройтерс.
Инвеститорите наблюдават внимателно гейминг фирмите за сигнали дали предизвикания от коронавируса бум на продажбите не започва да затихва. Nintendo е силно зависима от цикличния бизнес с конзоли, а продажбите на нейните устройства традиционно достигат пика си около петата им година.
Продажбите на конзолата Switch Lite са спаднали с повече от 50% до 1,14 млн. през тримесечието от април до юни, но компанията запази годишната си прогноза за продажбите на Switch на 25,5 млн. бройки. Nintendo е продадала 4,45 млн. конзоли Switch, включително модела Lite, през тримесечието.
Създателят на Super Mario и Animal Crossing заяви, че оперативната му печалба за първото тримесечие се е свила със 17% до 119,8 млрд. йени (1,1 млрд. долара). Тя се оказа под прогнозата на анализаторите за 129,3 млрд. йени.
За сравнение Sony заяви в сряда, че продажбите на новата ѝ конзола PlayStation 5 са били големи, което ѝ помогна да отчете рекордна печалба за тримесечието.
И двете компании предупредиха, че недостигът на чипове може да засегне производството на конзоли.
Базираната в Киото Nintendo се надява да възроди отново продажбите на Switch с новия модел Switch OLED за 349,99 долара, който ще се появи на пазара на 8 октомври. Освен това разчита и на редица нови игри игри като “WarioWare: Get It Together” и нови заглавия от серията Pokemon, които да подкрепят резултатите ѝ.
Тя запази прогнозата си за годишна печалба от 500 млрд. йени, която е по-ниска от средната прогноза на анализаторите за 623,5 млрд. йени. Компанията е известна с това, че дава консервативни прогнози, които ревизира в рамките на фискалната година.
Nintendo обяви и план за обратно изкупуване на до 1,51% от акциите ѝ за 100 млрд. йени.