Spotify Technology надмина очакванията на Wall Street за приходите за второто си тримесечие, след като компанията за музикален стрийминг отчете 20% ръст на броя на плащащите абонати на премиум услугата ѝ, благодарение на търсенето в Европа и Северна Америка, предава Ройтерс.
Горната част на диапазона на прогнозата на компанията за приходите за текущото тримесечие и тази за премиум абонатите също се оказаха над очакванията.
Spotify прогнозира приходи от 2,31 до 2,51 млрд. евро, както и 170-174 млн. премиум абонати. Средната прогноза на анализаторите е за 2,39 млрд. евро и 170,4 млрд. абонати.
Covid-19 продължава да тежи върху представянето на няколко пазара, но приходите от рекламният бизнес, който миналата година пострада от пандемията, са скочили със 110% до 275 млн. евро.
Същевременно Spotify инвестира значително в бизнеса си с подкасти, за да се конкурира с Apple, а през април пусна платена абонаментна платформа за създатели на подкасти в Съединените щати.
В момента компанията има 2,9 млн. подкаста в платформата си, а делът на подкастите от общите часове потребление на услугата е достигнал исторически връх през тримесечието.
Подкастите на известни личности като Джо Роугън и Бил Саймънс продължават да привличат повече потребители.
През тримесечието приходите са нараснали до 2,33 млрд. евро, спрямо 2,15 млрд. евро година по-рано. Сумата е над 2,29 млрд. евро, очаквани от анализаторите по данни на Refinitiv.
Премиум абонатите, които генерират по-голямата част от приходите на компанията, са достигнали 165 млн., колкото беше прогнозата.
Общият брой месечно активни потребители е нараснал с 22% до 365 млн.
Компанията отчете 20 млн. долара нетна загуба, или 19 евроцента на акция, спрямо 356 млн. евро загуба, или 1,91 евро, година по-рано. Резултатът надмина прогнозата на анализаторите за загуба от 37 евроцента на акция.
Цената на акциите на Spotify нарасна с 3,5% преди началото на борсовия ден.
Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!