Компанията за електронна търговия Etsy обяви, че е придобила Elo7 – бразилски онлайн магазин, специализиран в продукти за поръчка. Сделката е на стойност 217 млн. долара в брой и е първият ход на Etsy, свързан с експанзията ѝ в Южна Америка, предава Ройтерс.
Това се случва само седмици след като Etsy придоби Depop, уебсайт за покупки и продажби на дрехи втора употреба, популярни сред потребителите от Поколението Z. Подобно на Depop и Reverb, музикален магазин, купен от Etsy през 2019 г., Elo7 ще продължи да се управлява от досегашните си лидери и ще бъде независим магазин, след като споразумението бъде завършено. Компаниите очакват това да се случи през третото тримесечие.
„Elo7 е „Etsy в Бразилия“ с цел и бизнес модел, подобни на нашите“, коментира главният изпълнителен директор на Etsy Джош Силвърман. „Тази сделка ще утвърди присъствието ни в Латинска Америка, един неразвит откъм електронна търговия регион, в който Etsy няма значителна потребителска база“, посочи той.
И двата уебсайта свързват купувачи и търговци, интересуващи се от ръчно направени продукти, включително аксесоари, играчки и дрехи. Основаната през 2008 г. Elo7 има 56 хил. активни търговци, продаващи на над 1,9 млн. купувачи в Бразилия.
Страната е най-големият пазар за онлайн търговия в Южна Америка на база на броя на потребителите, сочат данни на JP Morgan, която служи като изключителен финансов съветник на Etsy за покупката на Elo7.
Цената на акциите на Etsy нарасна с 5,4% след обявяването на новината.