В България е родината на едни от най-агресивните потребители на криптовалути, а според Росен Метев, вицепрезидент по продажбите EMEA Skrill & NETELLER в Paysafe Group това се дължи на факта, че е модерна тенденция и това, че има една доста голяма IT общност, финансисти, специалисти, които виждат голяма възможност за капитализация във връзка с криптовалутите.
В интервю за предаването UpDate Метев коментира и влиянието на ваксинационните програми върху потребителските навици. Според него те не са от значение за решенията на хората в България относно времето и честотата на пазаруване във физически магазини или онлайн. Около 64% от анкетираните в анкета на Paysafe посочват, че това няма да промени навиците им за пазаруване, а 31% от тях дори казват, че нямат намерение да се ваксинират.
Водещите изисквания при добавяне на payment опции са тези на клиентите – гъвкавост и бързи решения, казва той.
Огромна разлика между Европа и САЩ е това, че хората в европейските страни са използвали т.нар. „безконтактно плащане“ през последните 12 месеца почти навсякъде, но в САЩ хората предпочитат традиционното плащане с карта, където пластиката се поставя в устройство.
„Конкретно за българския пазар най-често използвания начин на плащане са дебитните карти – 68%. У нас се използват и дигиталните портфейли, а в тази класация сме на второ място в Европа след Италия“, добави Метев.
Сферата на плащания за един онлайн бизнес е изключително важна, защото това позволява на онлайн търговците реално да генерират печалба. Ако един уебсайт има страхотен бизнес модел, но няма правилните начини за плащане, за да го монетизира – ползата е никаква, добави гостът.
„Идеята на всеки онлайн бизнес е да превърне всеки един посетите на сайта в плащащ клиент. Начините на плащане създават много голяма лоялност у клиентите“, каза още той.
Проучването показва, че 56% от клиентите всъщност пазаруват от едни и същи сайтове, заради доверието, което имат към тях и начините, които се предлагат за плащане.
Според Росен Метев криптовалутите ще продължават да бъдат важен участник в тенденциите за разплащане. Ще има локални тенденции в България, голямо влияние ще окаже евентуалното ни влизане в Еврозоната. Можем също да очакваме доста от българските сайтове да започнат да предлагат повече начини за плащане, специфични за конкретни държави. Ако един търговец иска да продава например в Полша, трябва да предлага начините за плащане, популярни в Полша.
Цялото предаване гледайте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.