Alibaba пусна нови облачни продукти в момент, в който се опитва да направи експанзия в Азия, пише CNBC.
Изчислителните облаци са смятани за основен двигател на растежа на Alibaba в дългосрочен план, а през последните няколко години компанията агресивно засилва присъствието си извън Китай.
Днес Alibaba обяви, че планира да отвори нов център за данни във Филипините до края на годината и отвори трети център за данни в Индонезия. Разширяването на тези центрове позволява на доставчиците на облачни услуги да засилят капацитета си в определени страни или региони.
Освен това Alibaba обяви базиран в облака продукт за стрийминг на живо, който е насочен към онлайн пазаруването. Той ще позволи на играчите в интернет търговията на дребно да активират функция за пазаруване в стрийминг на живо в уебсайтовете или в приложения, които се хостват на облака на Alibaba.
Пазаруването през стрийминг обикновено включва водещ, който говори за продуктите, които потребителите могат да купуват директно. Този подход стана особено известен в Китай и става все по-популярен в други части на Азия.
Китайската компания за електронна търговия се надява, че такъв продукт може да ѝ помогне да се отличи от американските си конкуренти, включително Microsoft и Amazon, на пазара на облачни услуги.
В Азиатско-Тихоокеанския регион Alibaba е най-големият доставчик на публични облачни услуги, като по данни от края на 2020 г. държи 19,2% от пазара, според IDC. Amazon е на второ място с 10,5% дял.
И все пак на глобалния пазар Alibaba изостава спрямо Microsoft, Amazon и Google.