Видео стрийминг войната се насочва към нов фронт: кой показва по-малко реклами, пише Bloomberg.
Днес HBO Max заяви, че ще ограничи рекламите в новата си подкрепена с реклами услуга до четири минути на час. По този начин тя залага, че едновременно може да генерира рекламни приходи и да избегне отблъскването на абонатите с твърде много паузи.
Платформата на AT&T ще предложи „най-малки рекламни паузи в стрийминг индустрията“, посочва HBO Max в изявление. Други стрийминг услуги като Peacock на Comcast и Discovery+ на Discovery Inc. преди време споделиха, че ще показват по пет минути реклами на час.
Включващата реклами услуга на HBO е пусната днес и ще струва 9,99 долара месечно. Версията без реклами ще е по 14,99 долара на месец. Абонатите могат да получат отстъпка, ако платят за цяла година предварително – ход, който цели да задържи абонатите и да ги спре от прехвърлянето им към друга услуга след няколко месеца.
Двете версии на HBO Max има няколко съществени разлики. Тази с рекламите няма да включва филмите на Warner Bros., които ще дебютиран на HBO Max тази година в същия ден, в който се появяват и по кината. Освен това абонатите на рекламната версия няма да могат да свалят съдържанието за гледане офлайн. Но двете услуги имат нещо общо – те няма да показват реклами с оригиналните продукции на HBO.
HBO Max оперира на един особено населен със стрийминг услуги пазар, където всеки се опитва да привлече и задържи повече зрители, а в някои случаи и повече реклами приходи. Netflix, най-голямата платена видео стрийминг услуга в света, не показва реклами. Миналия месец AT&T реши да слее подразделението си WarnerMedia с Discovery, създавайки нова публично търгувана компания, която ще бъде наречена Warner Bros. Discovery.
AT&T разчита на по-евтината, включваща реклама опция, за да увеличи привлекателността на HBO Max. При такса от 15 долара на месец в САЩ, тя е една от най-скъпите стрийминг услуги. Най-популярният пакет на Netflix струва 14 долара на месец, а основното стрийминг предложение на Walt Disney е за 8 долара.