Германският антитръстов регулатор започна разследване за това дали подразделенията на Google за Германия и Ирландия, както и тяхната компания майка Alphabet, са се възползвали от пазарното си положение в начина, по който работят с лични данни, съобщава Ройтерс.
Федералната служба по картелите обяви, че разследването ще провери дали технологичният гигант предлага достатъчно голям избор на потребителите за това как използва техните данни в широия набор дигитални услуги, които осигурява.
От Google посочват, че хората използват нейните услуги, защото са от помощ, а не защото са принудени да го правят или защото не могат да намерят алтернатива.
Базираният в Бон регулатор се възползва от новополучените си правомощия в рамките на скорошни реформи в германското законодателство по конкуренцията, като разследвания на боравенето с данни има и срещу Facebook и Amazon.
В случая на Google ще се прецени дали набора ѝ от дигитални услуги, включващи търсачката, YouTube, Карти, операционната система за Android и браузъра Chrome, е предпоставка за доминираща позиция на пазара.
„Бизнес моделът на Google е фундаментално основан на обработката на данни на нейните потребители“, заяви директорът на регулатора Андреас Мунд.
„Ще разгледаме много подробно условията, по които потребителските данни се обработват. Основен въпрос е дали потребителите имат достатъчен избор по отношение на употребата на техните данни от Google“, заяви още той.
Регулаторът ще гледа на въпроса за потребителските данни като въпрос на конкуренцията – позиция, оспорвана от критици, според които това е проблем в компетентността на закона за личните данни на Европейския съюз.
Германия наложи ограничения на начина, по който Facebook обработва потребителски данни през 2019 г., поставяйки началото на продължителна съдебна битка, която сега продължава и пред Върховния съд на ЕС.