С облекчаването на ограничителните мерки, въведени поради епидемията от коронавирус, все повече хора резервират пътувания и хотели онлайн, което е много добре за рекламния бизнес на Google, съобщава БГНЕС. Също така служителите на компанията все още работят от вкъщи и не пътуват толкова много в командировки - което също е добре за бизнеса на Google.
Конгломератът Alphabet, който е собственик на Google, е спестил 268 милиона долара от пътувания, промоции и развлечения през първото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на миналата година, главно в резултат на пандемията, според доклад на компанията. Годишно това би било повече от милиард долара.
Всъщност Alphabet заяви в годишния си доклад по-рано тази година, че разходите за реклама и промоция са намалели с 1,4 милиарда долара през 2020 г., тъй като компанията е намалила разходите, е направила пауза или е пренастроила кампаниите и е превърнала някои събития в цифрови формати поради пандемията.
Пътните и развлекателните разходи са намалели с 371 милиона долара. Спестяванията компенсират много от разходите, направени при наемането на още хиляди работници. Google е известен с предимствата, които предлага на работниците, като масажни легла, ресторанти, корпоративни ваканции. Повечето служители на Google вече работят от вкъщи и без тези предимства са от март 2020 г. Компанията обаче планира да се върне в офисите по-късно тази година.
Изпълнителният директор Рут Порат каза на инвеститорите, че Google планира "хибриден" модел - на служител ще има повече място от преди. Порат също подчерта, че Google ще продължи да инвестира в своите недвижими имоти по целия свят