Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), най-голямото име в производството на полупроводници, ще инвестира 2,8 млрд. долара в Китай, за да ускори процеса на производство на автоматични чипове, тъй като автомобилната индустрия продължава да страда от недостига на критичните компоненти, съобщава Nikkei Asia Review.
TSMC ще инсталира в нови производствени линии в своя завод в Нанкин, които трябва да започнат масово производство през 2023 г., за да отговори на нарастващото търсене на 28-нанометровите автомобилни чипове.
Това е първата голяма инвестиция на компанията в континентален Китай, откакто тя обяви строителството на завода си в Нанкин през 2015 г. Въпреки че компанията не разкрива подробности около решението, се очаква новите линии да разполагат с месечен производствен капацитет от 40 000 подложки.
TSMC се надява да започне ограничено производство, използвайки новите съоръжения до втората половина на 2022 г.
В сравнение с иновативните 5-нанометрови чипове, които TSMC в момента произвежда в Тайван за смартфони, 28-нанометровите чипове използват значително по-стара технология.
28-нанометровият чип обаче е от решаващо значение за автоматичното производство и е един от компонентите, които в момента са в основната на острия недостиг в глобален мащаб. Неспособни да осигурят достатъчно количество от тези чипове, автомобилните производители по целия свят са принудени да намалят производството.
Търсенето на компютри, монитори и друго цифрово оборудване остава силно, тъй като много хора остават да работят от домовете си заради пандемията от коронавирус.
По-рано този месец TSMC предупреди, че настоящият недостиг на полупроводници "ще продължи през цялата година" и може да се задържи до 2023 г.
Най-новата инвестиция на концерна е част от по-големия му ангажимент за увеличаване на производството. Миналата година TSMC взе решение да построи модерна фабрика за чипове в Аризона.
В петък американската компания Intel Corp. посочи, че глобалният недостиг на чипове може да продължи още две години, в момент, в който компанията отчита по-слаби тримесечни приходи.
Ръководителят на концерна Пат Гелсингер заяви, че ограниченията в доставките, които са засягали някои сектори от световната икономика месеци, ще продължат, докато не се появи повече капацитет, за да отговори на търсенето на чипове за всичко - от автомобили до електроника.