Видео стрийминг компанията Netflix заяви, че ръстът на абонатите ѝ за първото тримесечие е бил по-слаб от очакваното – потенциално предупреждение за нея, след като потребителите в много страни по света започват да излизат от свързаните с коронавируса блокади, а конкуренцията в стрийминга нараства, пише Wall Street Journal,
Компанията заяви, че е добавила 4 млн. абонати на нетна база в глобален мащаб в периода от януари до март, което е значително под прогнозата ѝ за 6 млн.
„Просто в момента е малко колебливо“, коментира председателят и съизпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс.
Книжата на видео стрийминг компанията понижиха стойността си с 8,4% по време на следборсовата търговия. За последните 12 месеца цената на акциите скочи с близо 26%.
Ръстът на броя на абонатите през първото тримесечие се оказа значително под този от 15,8 млн., регистриран година по-рано, когато първата вълна на коронавируса накара хората да си стоят у дома и да гледат много филми и сериали.
„Има скок в ангажираността, която се получава, когато хората са в ситуация на блокада“, коментира миналия месец главният оперативен директор на Netflix Грегъри Питърс пред инвеститори.
Много потребители, които са ваксинирани, прекарват все повече време извън дома и пренасочват разходите си въпреки заплахите от коронавируса. Авиокомпаниите очакват известно възстановяване на летните пътувания. Кината и други места в Ню Йорк, Лос Анджелис и други места отново заработиха. Ресторантите и хотелите, които бяха много тежко засегнати от коронавирусната пандемия, започнаха отново да наемат хора.
В писмо до акционерите си Netflix заяви, че вярва, че „ръстът на броя на абонатите се е забавил заради проточването на Covid-19 през 2020 г. и по-слабото съдържание през първата половина на тази година заради отлагането на продукциите поради коронавируса“.
По-ниският от очакваното растеж на компанията е отчетен в момент, в който Netflix се сблъсква с все повече конкуренция от платформи като HBO Max, Apple TV+, Amazon Prime Video и други. Всички те харчат все повече за съдържание, което увеличава разходите за програми.
Въпреки пренаселения стрийминг пазар Netflix твърди, че конкурентите ѝ нямат общо с факта, че тя не изпълни прогнозите си.
„Няма истинска промяна в конкурентната среда, която можем да усетим“, която да е засегнала резултатите, твърди Хейстингс. „Наистина разгледахме всички данни и просто не можем да видим някаква разлика“.
Neflix обяви, че очаква ръстът на броя на абонатите ѝ да се засили през втората половина на годината, когато на екран ще се появят новите сезони на едни от най-гледаните ѝ сериали, включително “The Witcher” и “You”. Netflix прогнозира, че ще похарчи над 17 млрд. долара за съдържание през тази година.
През последните седмици Netflix предприе действия по придобиването на ново съдържание и сключи повече лицензионни сделки. Тя вече има петгодишна сделка за доста над 1 млрд. долара със Sony Pictures Entertainment.
Netflix заяви, че през настоящото тримесечие ще започне програма за обратно изкупуване, като е разрешила тя да бъде до 5 млрд. долара.
Компанията отчете тримесечна печалба от 1,71 млрд. долара, или 3,75 долара на акция, спрямо 542,2 млн. долара, или 1,19 долара на акция, година по-рано. Приходите са се увеличили до 7,16 млрд. долара спрямо 6,64 млрд. долара през същия период на 2020 г.
Видео стрийминг гигантът прогнозира 1,36 млрд. долара нетна печалба и 7,13 млрд. долара приходи за настоящия отчетен период.
През първото тримесечие растежът е дошъл предимно от абонатите на международните пазари. Netflix отчете, че е привлякла 1,8 млн. нови абонати в Европа и Близкия изток, както и 1,4 млн. в Азия. Абонаментите в Латинска Америка са скочили с 360 хил., а тези в Съединените щати и Канада – с 450 хил.
Хейстингс твърди, че Япония и Южна Корея „са вързани“, що се отнася до съдържание. В Индия „все още уточняваме“.
Компанията завърши март месец с близо 208 млн. абонати по света. Тя очаква да добави още 1 млн. нови абонати през второто тримесечие, в сравнение с над 10 млн. през същото тримесечие на миналата година.
През последната година Netflix направи редица промени, докато броят на абонатите ѝ растеше. През юли компанията заяви, че повишава Тед Сарандос до съизпълнителен директор. През октомври пък увеличи цените на услугите си.
Миналия месец компанията започна да тества възможности, чрез които да спре споделянето на пароли между потребителите, така че да не гледат от общи акаунти.
В творчески план Netflix бележи абсолютен успех. Нейните филми получиха 36 номинации за „Оскар“, включително две за най-добър филм – „Mank” и “The Trial of the Chicago 7”. Наградите ще бъдат връчени в неделя.