fallback

Западна Европа е световен лидер при използването на индустриални роботи

Автоматизацията е ключът към възстановяването от пандемията от коронавирус, изтъкват от Международната федерация по роботика

16:25 | 02.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Средната наситеност на роботите в производствената индустрия достига нов рекорд от 113 броя на 10 000 служители. Водещ регион е Западна Европа с 225 машини, сочи проучване на Международната федерация по роботика (International Federation of Robotics – IFR).

След Западна Европа се нареждат страните от Северна Европа, където наситеността на роботите достига 204 машини на 10 000 служители; Северна Америка – 153 машини и Югоизточна Азия – 119 машини. 

По отношение на отделните държави лидер е Сингапур, следван от Южна Корея, Япония, Германия, Швеция, Дания, Хонконг, Тайван, САЩ, Белгия и Люксембург, показва статистиката за роботиката, публикувана от IFR.

„Наситеността на роботите представлява броят на работещите промишлени машини спрямо броя на работниците“, уточнява Милтън Гери, президент на IFR. „Това измерване позволява сравнение на страни с различен икономически мащаб по отношение на състезанието за динамична автоматизация“, добавя той.

Страната с най-голяма наситеност на роботите остава Сингапур с 918 машини на 10 000 служители през 2019 г. Електронната индустрия, особено производството на полупроводници и компютърна периферия, е основният ползвател на индустриалните машини в Сингапур с дял от 75% от общия оперативен запас на роботите.

Южна Корея заема второ място с 868 машини на 10 000 служители. Страната е лидер на пазара в производството на LCD дисплеи и чипове, като на нейна територия действат компании като Samsung и LG. В Южна Корея се намират и някои от най-големите автомобилни компании и производители на батерии за електромобили в света.

роботика

На трето място е Япония с 364 робота на 10 000 служители, следвана от Германия (346 броя). Островната страна е глобален лидер по отношение на производството на роботи – там дори роботите сглобяват роботи: 47% от световното производство на роботи се произвеждат на нейна територия. Най-голям дял при индустриалните роботи има секторът за електронни продукти и компоненти – 34%, следван от, автомобилната индустрия (32%), докато металообработващата промишленост и машиностроенето държат 13%.

Германия е най-големият пазар на индустриални роботи в Европа с дял от 38%, посочват IFR. Наситеността на роботите в германската автомобилна индустрия е сред най-големите в света. Въпреки това заетостта в този сектор нараства непрекъснато от 720 000 души през 2010 г. до почти 850 000 души през 2019 г.

Наситеността на роботите в САЩ се увеличава до 228 робота през 2019 г., като основна роля тук играе американската автомобилна индустрия.  

Роботите в автомобилната промишленост

По отношение на използването на индустриалните роботи при автомобилостроенето Германия отчита наситеност от 1311 машини на 10 000 служители, докато в Япония показателят достига 1248 робота.

В това отношение САЩ отчитат личен рекорд от 1287 робота на 10 000 служители през 2019 г., нареждайки се на седмо място в света.

Китай се нарежда на 12-та позиция с 938 машини.

роботика2

„Автоматизацията е ключът не само към възстановяването от пандемията, но и към растежа и напредъка след коронавируса“, изтъква Гери. „След финансовата криза от 2008 г. компании като General Motors, Ford, Fiat-Chrysler и Tesla направиха големи инвестиции в роботиката и автоматизацията. В резултат на това бяха създадени хиляди нови работни места в автомобилната индустрия“, подчертава той.

Как тези технологии се превърнаха в движеща сила във всяка индустрия можете да научите от събитието Tech of Tomorrow, което ще се излъчи на 7 април в платформата Investor Media Pro и на investor.bg/live/. Темата е "Индустриална автоматизация".

Tech of Tomorrow се провежда с генералната подкрепа на Алтерко и BoneX. Основни партньори са Accenture, Sirma и FANUC. Събитието се организира с подкрепата на Siemens, Пощенска банка, Леново България, Dental Care Center, Индустриален Холдинг България.

Медийни партньори на събитието са Bloomberg TV BulgariaMoney.bg и Kaldata.com

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:43 | 13.09.22 г.
fallback