По думите на Ауад все още най-популярната и разпространявана фалшива новина е това, че Бил Гейтс иска да чипира световното население.
„Защо е Бил Гейтс, защото никой не знае кой е Джеф Безос, а той спечели най-много пари по време на първите локдауни“, даде пример за слухове и световна конспирация мениджърът в Perceptica.
Георги Ауад препоръча, че трябва да има инициатива на ниво държава и да се обучат хората да разпознават фалшивите новини.
Според него справянето с разпространителите на фалшиви новини онлайн няма да е по конкретни правила, а по-скоро ще бъде случай по случай.
„Първото нещо, за което трябва да се внимава е да не се доверяваме много лесно, а да търсим и други източници, препоръча мениджърът в Perceptica. Той обаче смята, че „самооценката на нашето мнение е доста сложно нещо“.
„Медийната хигиена също е много важно нещо“, каза Георги Ауад.
Кои са комуникационните предизвикателства при ваксинацията? Има ли медийни кампании срещу имунизацията? Трябва ли да се включат социалните мрежи в стратегиите на новинарските сайтове при разпространението на новини? Кой е най-новият слух за пандемията?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.