Китайският гигант в споделеното пътуване Didi Chuxing Technology ускорява плановете си за първично публично предлагане с идеята да го осъществи още през следващото тримесечие, така че да се възползва от преобръщането на бизнеса след пандемията, твърдят източници, запознати с плана и цитирани от Bloomberg.
Didi, най-голямата инвестиция в портфолиото на SoftBank Group, се цели в оценка над 62 млрд. долара, колкото си осигури при последния си кръг на финансиране, допълват източниците, пожелали да останат анонимни, защото нямат право да обсъждат публично въпроса.
Компанията е изтеглила плановете си за по-ранен период, след като преди това планираше IPO-то ѝ да се случи в края на 2021 г. Промяната се е случила, след като конкурентът на Uber е започнал да се възстановява благодарение на успеха в Китай, където Covid-19 в момента е под контрол;
Didi може да набере близо 9 млрд. долара в рамките на един от най-големите технологични дебюти в света през 2021 г. Компанията не е взела финално решение за това къде ще се листне, коментира един от източниците. Засега плановете на Didi са предварителни, а датата за IPO-то все пак може да бъде изместена за по-късно през годината в зависимост от преговорите.
Първично публично предлагане ще отбележи забележителен обрат за една компания, която първо се сблъска с регулаторите, а след това с Covid-19. Тя се надява да бъде посрещната със същия инвеститорски ентусиазъм, какъвто имаше към технологичните дебюти тази година – от този на китайската видео услуга Kuaishou Technology до този на южнокорейския пионер в онлайн търговията Coupang.
“Didi иска да се възползва от горещия пазар на първични публични предлагания в Китай“, твърди Брок Силвърс, главен инвестиционен директор на базирания в Хонконг фонд за дялово инвестиране Kaiyuan Capital.
Миналата година президентът на Didi Джийн Лиу заяви, че основният бизнес на компанията вече е започнал да генерира малка печалба. Приходите и дневният брой превози са надминали нивата отпреди пандемията и сега са нарекорден връх, допълват източниците.