Японският гигант в областта на медиите и електрониката Sony повиши годишната си прогноза с една трета, тъй като се радва на скок на търсенето на видео игри, музика и филми, докато хората се насочват към повече домашни развлечения по време на блокадите заради Covid-19, предава Ройтерс.
Сега Sony очаква 940 млрд. йени (8,95 млрд. долара) оперативна печалба за 12-те месеца до края на март, в сравнение с очакваните по-рано 700 млрд. йени. Тази прогноза е много над средната за 812,9 млрд. йени печалба, дадена от 18 анализатори, сочат данни на Refinitiv.
Оперативната печалба за третото тримесечие, продължило от октомври до декември, скочи с 20% до 359,2 млрд. йени спрямо година по-рано. Тя също изпревари консенсусната прогноза за 179 млрд. йени, дадена от шестима анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Коронавирусът засегна пътуванията и държи хората далеч от барове и ресторанти в много страни по света. С повече свободно време у дома, предвид блокадите, мнозина предпочитат да харчат за игри и стрийминг на съдържание, за да се забавляват.
Това означава, че подобно на японската компанията Nintendo и игровата конзола Switch, Sony получава тласък от силното търсене на новия PlayStation 5. Пуснатата на основните пазари през ноември, конзолата, която се продава за около 500 долара, бързо се разпродаде в онлайн магазините на дребно в Съединените щати и Япония.
Насочването към новата конзола се очаква да насърчи геймърите да преминат към онлайн сваляния или абонаментни услуги, което ще помогне на Sony да повиши рентабилността на своето гейминг звено.
Sony, която в миналото беше по-известна с хардуера си, като музикалния плейър Walkman и с телевизорите си, през последните години инвестира значително в развлекателно съдържание и дистрибуционния бизнес.
През декември тя обяви, че ще придобие бизнеса с анимация на AT&T – Crunchyroll, благодарение на което се сдоби с 3 млн. абонати в 200 държави. Вчера пък разкри, че планира покупката на звукозаписната компания Kobalt Music Group за 430 млн. долара, която се специализира върху независими музиканти.
В същото време Sony свива своя бизнес с потребителска електроника, а тази година планира да затвори завод в Малайзия, който произвежда домашно аудио оборудване, слушалки и други продукти.