Седемте най-ценни американски технологични компании - Apple, Microsoft, Amazon, Alphabet, Facebook, Tesla и Nvidia – са прибвили общо 3,4 трилиона долара към пазарната си стойност през 2020 г. на фона на пандемията от коронавирус и глобалната икономическа криза, съобщава CNBC.
Силното борсово представяне на въпросните компании помогна на Big Tech да премине от 2020 г. към 2021 г. с високо вдигната глава въпреки проблемите, които съпътстваха някои от технологичните концерни.
Впечатляващото борсово рали на Tesla представлява най-голямата изненада в сектора. Акциите на производителя на електромобили поскъпнаха с близо 700% през 2020 г., повишавайки по този начин пазарната капитализация на компанията до 669 млрд. долара. Въпреки затварянето на някои от своите производствени мощности в зората на пандемията Tesla успя да възстанови бързо своите операции и продължи да разширява производството извън САЩ.
През декември концернът влезе в индекса S&P 500, след като отчете пет поредни тримесечия на печалба.
Междувременно производителят на чипове Nvidia успя да увеличи своята пазарна стойност над два пъти през 2020 г. до 323 млрд. долара, превръщайки се в седмата по големина на пазарната оценка технологична компания и 16-тата в САЩ. Силното търсене на нейните графични карти подкрепи този ръст, като през четвъртото тримесечие на фискалната ѝ година приходите от нейния бизнес с игри нарастват с 37 на сто до 2,27 млрд. долара.
Производителят на iPhone Apple отчете особено впечатляващо покачване на пазарната си капитализация от 81%, или с близо 1 трлн. долара, до около 2 трлн. долара. Amazon на Джеф Безос, която се възползва от ръста при онлайн търговията и бизнеса ѝ с облачни услуги, отчете нарастване на своята пазарна стойност с около 710 млрд. долара. Пазарната капитализация на Microsoft се увеличи с 480 млрд. долара, докато тази на Alphabet, компанията-майка на Google, отчете ръст от 268 млрд. долара. Стойността на Facebook нарасна със 193 млрд. долара.
Bloomberg
Тези ръстове бяха ясно отразени от състоянието на ръководителите и основателите на въпросните компании. Богатството на Джеф Безос се увеличи до 190 млрд. долара, като основателят на Amazon запазва първата позиция. Той е следван от шефа на Tesla Илон Мъск, чието състояние нарасна през годината до 170 млрд. долара, според Bloomberg Billionaires Index. Бил Гейтс заема трета позиция със 132 млрд. долара, докато Марк Зукърбърг е пети със 104 млрд. долара. Лари Пейдж и Сергей Брин, основателите на Google, заемат съответно пето и девето място, докато Стив Балмър от Microsoft е осми.
преди 3 години Към 31 декември - вчера9 от 10те най-големи акционери намалят дела си в тесла, и за още един фонд зная че налая експозиция редовно и прибира печалбиTop 10 Owners of Tesla IncStockholderStakeSharesownedTotal value ($)Sharesbought / soldTotalchangeCapital Research & Management Co....5.51%52,248,65829,656,338,281-1,141,807-2.14%The Vanguard Group, Inc.4.38%41,481,09723,544,670,657-889,243-2.10%Baillie Gifford & Co.3.66%34,706,53519,699,429,266-24,149,530-41.03%BlackRock Fund Advisors2.74%25,950,98314,729,777,951-1,247,282-4.59%Jennison Associates LLC1.98%18,743,41810,638,764,057-600,292-3.10%SSgA Funds Management, Inc.1.66%15,754,5908,942,305,284-81,060-0.51%Fidelity Management & Research Co...1.52%14,413,3118,180,995,324-7,543,704-34.36%Goldman Sachs & Co. LLC (Private ...1.14%10,801,9176,131,168,089+1,645,187+17.97%JPMorgan Investment Management, I...0.92%8,683,2294,928,600,780-2,360,946-21.38%BAMCO, Inc.0.77%7,321,9014,155,911,008-763,149-9.44% отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ок. Купувай тесла и кола и акция. Имаш ентусиазъм. Аз няма да го направя...:)))Макър че е във всичките етфи и фондове, това ми стига. Сама не я пипам и с два метра пръчка дори :) Ако ще купя електик един нед след....20 години може би :)))) пак няма да я пипна, ако не е изчезнала до тогава, тойота ще купя, мерцедес ще купя, киа ще купя,, фв ще купя, но не и тесла...:) имам си принципи в тоя живот... :)))) залагам на установеното и доказано, а не на еднодневки тинейджъри.. ::0)))Смятам ного хора мислят като мене - по броя продажби си личи, кой може да прави коли и кой не. Мъск е молел Кук за пари и му се е продавал за 60 милиарда преди 2-3 години каза... според мен пак ще и търси купувач, защото в тоя бизнес не се оцелява лесно, а и сам и малък мижатурко. Много коли фалират много често. Дори японските - дайхацу, сузуки, сиона на тойота...имаше още.. конкуренцията е жестока, ще си говорим пак. Хамерикана коли никога не е могъл да прави - японците ги смазаха, сега и корейците, той в тексасистан щял да успее - в пустинята....хе хехе ...може и китайците да я купят.. може и да е купена вече ... трябва да потърся акционерния лист отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години то тва му е чарът на мъск ... :))) ... под носът на всички големи играчи , вкарва алуминии и стомана на листа , медна тел , литии ... от другата страна вади автомобил . заинтересувай се с колко поддоставчици бачка една гигафабрика и с колко един завод на традиционен автопроизводител ... разликата е в пъти , той има зверски къса хранителна верига . другите не могат да си го позволят . продава автомобилите си през сайта и през няколко негови магазина . другите разчитат на огоромни дилърски мрежи и маркетинг . да си виждал реклами на тесла напред назад ?! загледай рекламните бюджети на другите и виж на тесла ... :))) ... кой от големите държи верига от 20000 бензиностанции в цял свят и да си ги зарежда само неговите автомобилите ... :))) импа го чета , интересен е , размисля ме понякога , водим дебати :))) ... импа никога не е виждал отчет в детайли , да се разхожда по сметките и да се обмисля кое как ще се прави , в кои сметки какво ще държи и какво ще излезе при данъчните . как ще оформим гоишен или тримесечен резултат . импа гледа каквото публикуват фирмите и филососфтва според познанията си . ама аз правя отчети , там е разликата , даже от средата на годината обсъждаме със счетоводителката кое как ще приключи и какви данъци и дивиденти ще къдрим , какво ще планирам за следващата година и откъде какво ще дойде и как си го представям , как ще се калкулират производства и пр... нищо лично , не се заяждам както виждаш , имам дребен бизнес , нищо особено , ама знам какво е в кухнята ... :))) ... но той не ...теслата веротно няма да могат да произведът 1млн автомобила през 2021 , но ще надскочат 500000 със сигурност , а 2022 със сигурност ще произведът над 1млн ... за нататък според зависи ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години автомобили е едно , моторни превозни средства е друго ... включва и бусове , автобуси и камиони - в тексас ще произвеждат и малък автобус(евентуално и товарен) и двата модела камиона semi , затова пиша МПС а не автомобили ... :)))https://***.nextbigfuture.com/2019/02/around-100-million-vehicles-will-be-sold-in-2019-and-bring-vehicles-in-use-to-about-1-5-billion отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ако ти е интересно , значи за планираният обем на производство текът вече договори , кой ще доставя материалите , от къде и кога ... гледай и мисли , да не кажеш , че не ти е казано после ... и също така , за да продават те този обем , някой някъде няма да може да продава толкова автомобили . "Именно, преди няколко дни писах как капитализацията на гм и крайслер е нагоре с 50% за последните 5 години, на тесла 700% за годината и 5000% за псоледните 5 вероятно при сапд на продажбите - как става това!?!Тесла я япритежавам без да я искам директно...може би от тук дето пишем само няколко човек имат повече тесла от мен, а аз не я искам, но я получавам пакет, ок.Няма как да купя тесла самостоятелно! Просто не може да се случи! Нямам базата за това. Прочети импа. Той е прав на 90%. Тесла няма да продаде 1 милион коли в 2021Тсла няма да продаде 1.5 милона коли в 2022Тесла ще се консолидира вороятно с друга компания един ден. Мъск говори вече за това.Tesla има 368 000 коли продажби в 2019Тесла има okolo 500 000 прогнозни продажби в 2020 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години През 2020 се продват около 62 милиона коли в целия свят. 80 милиона е рекорда 2017 май е бил, 90 милиона никога не са се продали както грешно твърдиш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години моят резултат за 2020 е трудно да се определи точно, защото имам много различни инвестиции и тежестите са различни и е много трудно да се изчилси точно, защото през годината преливам от тук там.Като цяло съм неочаквано довеолен и съжалявам че бях паразлизиран от страх в началото на годината - 1вото тримесечие. В него изгубих много. От страх реализирах загуби по $5к и $6к в два от акаунтите си. Неразлизираните ми загуби бяха много повече.Иначе ако ги разделя на две геренарлно в единия имам към 40% без да броя 1вото римесечие тези $11к загуба с тях печалбата ми за година 2020 ще е около 21% може би. В другия портфейл едва излезе на +3.1%, там има много дивиденти и малко реализирани загуби и доста наеми, но все пак е на около 3.5%-4% плюс за 2020, но заради имотите той е много тежък и ниско доходен и трудно се изчислява заради промените на цените им. Като цяло съм доволен от 2020, беше забавна на пазара, научих доста и инвестициите ми се увеличават със знанията ми. Най-доволен съм че съм жив и здав разбира се и близките ми същоПрез 2021 си пожелавам да ударя отново тези 40% без да реализирам загуби този път и да ги запазя чисти. Усепех на всички инеститори отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години в момента импе , произвеждат и продават около 500.000 автомобила за 25млрд. и печелят по 1,5млрд на година . общо като довършат всички производствени линии във фремонт и шанхай би трябвало да произвеждат според тях 690.000 годишно . в берлин и тексас като завършат фабриките би трябвало да добавят още 840.000 . демек към края на 2021 стабилно ще доближават 1млн автомобила , а към края на 2022 -1,5млн автомобила . демек трябва да въртят по 75млрд на година с печалба от около 4млрд на година . в световен мащаб се продават около 90млн моторни превозни средства . те се целят в 10% от световният пазар през 2030г или около 8-9-10млн автомобила , мъск говори и за 20млн автомобила но ми се струва малко нереалистично , а защо не и колкото тойота ... :))) ... за целта ще трябва да увеличат производствения капацитет почти 5-6 пъти от сегашния и ще въртят и техните пари около 300млрд. . как ще плащат дивиденти не ме касае и дали въобще ще плащат ... :)))ако ти е интересно , значи за планираният обем на производство текът вече договори , кой ще доставя материалите , от къде и кога ... гледай и мисли , да не кажеш , че не ти е казано после ... и също така , за да продават те този обем , някой някъде няма да може да продава толкова автомобили . огледай си фирмите и премисли да не е някоя от "твойте" фирми ... :))) ... да не кажеш , че не сме те предупредили ... и да стане като с газпром ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Моят резултат за 2020 +16%, по-слаб от резултата за 2019, който беше +25%, тези момчета наистина има уникално силна година от +40%...Аз съм имал само 3 години от 2000-ната насам, с по-добър резултат от това...Явно повечето от новонапечатаните пари отидоха да надуват цените на технологичните акции, както и да е, смехотворната печалба на тези компании без съмнение ще доведе го голяма разпродажба, когато намалеят балъците, които купуват такива акции - като за всяка схема на Понци... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Понеже доста коментиращи не го схващат - ще ви преведа статията на *** език. Сега силни са компаниите на информацията и познанието. И така ще бъде и за обозримото бъдеще. Нещо, което за тия 20 години на тоя век не успяхте да разберете като концепция форумните влъхви. Вечни компании няма. Просто идва новото поколение и старите бехемоти са се запътили към бунището. Ако не се реформират из основи де. отговор Сигнализирай за неуместен коментар